ငရဲ
11:19 PM | Author: sankooo







ယခု လူ႕ျပည္၌ ျပစ္မွုက်ဴးလြန္သူတို႕၏ က်ေရာက္ခံစားဖုိ႕ရာ အက်ဥ္းေထာင္မ်ား တည္ရွိသကဲ့သုိ႕ သတၱ၀ါတုိ႕၏တည္ေနရာ ဤကမၻာတြင္း၌လည္း မေကာင္းမွုဒုစရုိက္ က်ဴးလြန္သူတုိ႕၏ က်ေရာက္ခံေနဖုိ႕ရာ ငရဲေထာင္မ်ား တည္ရွိၾကသည္။ ထုိ ငရဲေထာင္ကား သတၱ၀ါတုိ႕ကံလ်ွင္ အရင္းခံ၍ ဥတုေၾကာင့္ျဖစ္ေနေသာ ကမၼမစၥယ ဥတုဇရုပ္တရားတည္း။ ထုိငရဲသည္ သတၱ၀ါတုိ႕ ကံအားေလ်ာ္စြာ အမ်ဳိးမ်ဳိးတည္ရွိေနရုံမွ်သာမက လူ႕ဘုံႏွင့္နီးကပ္ေသာ ေျမအတြင္းမွာပင္ ေလာဟကု မၻီ သံရည္ငရဲရွိသည္။ ငရဲၾကီးရွစ္ထပ္တုိ႕မွာ..


(၁) သိဥိၥဳးငရဲ


(၂) ကာဠသုတ္ငရဲ


(၃) သံဃာတငရဲ


(၄) ေရာရု၀ငရဲ


(၅) မဟာေရာရု၀ငရဲ


(၆) တာပနငရဲ


(၇) မဟာတာပနငရဲ


(၈) အ၀ီစီငရဲ


ငရဲတစ္ထပ္တစ္ထပ္၌ ပါ၀င္ေသာငရဲတုိ႕မွာ..


(၁) ဘင္ပုပ္ငရဲ


(၂) ျပာပူငရဲ


(၃) လက္ပံေတာငရဲ


(၄) သန္လ်က္ရြက္ေတာငရဲ


(၅) ေ၀တၱရဏီ ေခၚ “သံရည္ျမစ္ငရဲ” ဟူ ၍


ငရဲ (၅)ထပ္တုိ႕ တံတုိင္းခတ္သကဲ့သုိ႕ ရံပတ္၍ ေနသည္။ ထုိငရဲ (၅) ထပ္ကုိ ဥႆဒငရဲဟုေခၚသည္။

ငရဲ
11:19 PM | Author: sankooo







ယခု လူ႕ျပည္၌ ျပစ္မွုက်ဴးလြန္သူတို႕၏ က်ေရာက္ခံစားဖုိ႕ရာ အက်ဥ္းေထာင္မ်ား တည္ရွိသကဲ့သုိ႕ သတၱ၀ါတုိ႕၏တည္ေနရာ ဤကမၻာတြင္း၌လည္း မေကာင္းမွုဒုစရုိက္ က်ဴးလြန္သူတုိ႕၏ က်ေရာက္ခံေနဖုိ႕ရာ ငရဲေထာင္မ်ား တည္ရွိၾကသည္။ ထုိ ငရဲေထာင္ကား သတၱ၀ါတုိ႕ကံလ်ွင္ အရင္းခံ၍ ဥတုေၾကာင့္ျဖစ္ေနေသာ ကမၼမစၥယ ဥတုဇရုပ္တရားတည္း။ ထုိငရဲသည္ သတၱ၀ါတုိ႕ ကံအားေလ်ာ္စြာ အမ်ဳိးမ်ဳိးတည္ရွိေနရုံမွ်သာမက လူ႕ဘုံႏွင့္နီးကပ္ေသာ ေျမအတြင္းမွာပင္ ေလာဟကု မၻီ သံရည္ငရဲရွိသည္။ ငရဲၾကီးရွစ္ထပ္တုိ႕မွာ..


(၁) သိဥိၥဳးငရဲ


(၂) ကာဠသုတ္ငရဲ


(၃) သံဃာတငရဲ


(၄) ေရာရု၀ငရဲ


(၅) မဟာေရာရု၀ငရဲ


(၆) တာပနငရဲ


(၇) မဟာတာပနငရဲ


(၈) အ၀ီစီငရဲ


ငရဲတစ္ထပ္တစ္ထပ္၌ ပါ၀င္ေသာငရဲတုိ႕မွာ..


(၁) ဘင္ပုပ္ငရဲ


(၂) ျပာပူငရဲ


(၃) လက္ပံေတာငရဲ


(၄) သန္လ်က္ရြက္ေတာငရဲ


(၅) ေ၀တၱရဏီ ေခၚ “သံရည္ျမစ္ငရဲ” ဟူ ၍


ငရဲ (၅)ထပ္တုိ႕ တံတုိင္းခတ္သကဲ့သုိ႕ ရံပတ္၍ ေနသည္။ ထုိငရဲ (၅) ထပ္ကုိ ဥႆဒငရဲဟုေခၚသည္။

တခ်ဳိ႕ေသာ သူမ်ားသည္ မစဥ္းစားႏူိင္ေသာအရာ မ်ားကုိ လုိက္ျပီး မလုိအပ္ဘဲစဥ္းစားပါသည္။ ကြ်န္ေတာ္ေျပာခ်င္တာ ဒီလုိပါ။ ထုိသူတုိ႕သည္ မိမိဥာဏ္မမီေသာ အရာတုိ႕ကုိအဟုတ္ၾကီးမွတ္စဥ္းစားျပီး တသမတ္ၾကီးတြက္ဆေနၾကသည္။ ကြ်န္ေတာ္တေန႕က ဖတ္လုိက္မိေသာစာသားတခုပါ။ ငရဲကုိမယုံဘူးဟူေသာ သေဘာမ်ဳိးႏွင့္ေရးထားပါသည္။ ကုိယ္က ဘာဥာဏ္ထူးကုိမွ မရေသးပဲ ထင္ရာျမင္ရာ ေလွွ်ာက္ေတြးျပီး မွန္သေရာင္ေရာင္ေျပာဆုိေနၾကသည္။ ဆုိးက်ဳိးမွာ တျခားသူ ဗုဒၶဘာသာကုိ ယုံၾကည္သူတို႕ကုိပါ ကူးစပ္ျပီး ထုိသူတုိ႕ပါ သံသယျဖစ္လွ်င္ ကုိးကြယ္ထားေသာ သာသနာ ညိွဳးႏြမ္းသည္ထင္ပါသည္။ သံသယဆုိတာ ရွိမွာပါပဲ။ သံသယ ရွိလုိလဲ ကြ်န္ေတာ္တုိ႕ဟာ အရိယာပုဂၢိဳလ္မျဖစ္ႏူိင္တာပဲလုိ႕ယုံပါတယ္။ ကုိယ့္ရဲ႕ကုိးကြယ္ထားတဲ့ ဗုဒၶဘာသာ အေပၚမွာ အျပည္႕အ၀ယုံၾကည္မွသာလွ်င္ ကုိယ္ရဲ႕ သရဏဂုံဟာ ခုိင္မာေနမွာျဖစ္ပါတယ္။ သာသနာေရးမွာ ကုိယ္ထင္ရာကုိ ေလွ်ာက္ေတြးျပီး ေဖာ္ျမဴလာထုတ္ဖုိ႕ အသစ္ေတြေလွ်ာက္ထည္႕စရာမလုိေတာ့ပါ။ ဗုဒၶဘာသာ ဟာ အားလုံးကြက္တိပါ။ ျဖည္႕စရာမလုိ ႏုတ္စရာမလုိပါ။ ကြ်န္ေတာ္အားလုံးကုိ တတ္သိလုိ႕မဟုတ္ပါ ဆရာေတာ္ေတြမွာထားခ်က္အတုိင္း ျပီးေတာ့ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ တခ်ဳိ႕ေသာ စာအုပ္တုိ႕ကုိဖတ္ျပီးတဲ့အခါ ဗုဒၶဘာသာနဲ႕ပက္သက္တာ အားလုံးကုိယုံၾကည္ပါတယ္။ ျပင္စရာမလုိေသာ ဗုဒၶဘာသာကုိ တခ်ဳိ႕ေသာသူမ်ားက ထက္ျပီးသိသလုိလုိ ကြန္႕ခ်င္သလုိလုိ ျဖစ္ေအာင္ ငရဲဆုိတာရွိပါ့မလား လုိ႕ မယုံၾကည္သလုိ ေျပာေနျခင္းသည္ အျပစ္ရွိသည္ ထင္ပါသည္။ ထုိသူအတြက္လည္း နိဗၺာန္ႏွင့္ေ၀းသထက္ေ၀းမည္သာျဖစ္သည္။ေလာကီသညာေလးေတြ တတ္သိရုံနဲ႕ အဟုတ္ၾကီးမွတ္ျပီး ရမ္းေရာ္ေနျခင္းသည္လည္း ေမာဟတမ်ဳိးပင္ျဖစ္သည္ ထင္ပါသည္။ ေလာကီတြင္သင္ေနသည္႕ အားလုံးေသာအရာ (IT, Engineering, Medical,......) ရွိသမွ်ေလာကီပညာအားလုံးတုိ႕တြင္သာ ျပင္ဆင္လုိက္ ထပ္ေပါင္းလုိက္ ႏုတ္ပယ္လုိက္ လုပ္ေနလုိ႕ရပါသည္။ ေလာကီဘက္ကေတာ့ ျပီးဆုံးသြားသည္လုိ႕မရွိဘဲ ျပည္႕စုံသြားသည္လုိ႕မရွိဘဲ ေျပာင္းလဲေနဦးမွာပါပဲ။ ဗုဒၶဘာသာသည္ ပန္းတုိင္မွန္ကုိရွိျပီး ျပီးျပည္႕စုံျပီးသားပါ။ ဒါကုိဘာမွ ထြင္လုံး ေတြးစရာ လုပ္စရာမလုိေတာ့ပါ။ ထုိထြင္လုံး ေတာင္ေတြးေျမာက္ေတြး မ်ားသည္ ဆုိးက်ဳိးမ်ားျဖစ္သည္႕အတြက္လည္း ကြ်န္ေတာ္ ဗုဒၶဘာသာရဲ႕စစ္မုန္ေသာတရားမ်ားကုိ Web စာမ်က္ႏွာေပၚတြင္ေရးျခင္တာပါ။

ငရဲကုိမယုံၾကည္သူမ်ားအတြက္ အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသရဲ႕ ကုိယ္က်င့္အဘိဓမၼာထဲမွ ငရဲခန္း ဟူေသာ အခန္းေလးကုိေရးျခင္မိပါသည္။
တခ်ဳိ႕ေသာ သူမ်ားသည္ မစဥ္းစားႏူိင္ေသာအရာ မ်ားကုိ လုိက္ျပီး မလုိအပ္ဘဲစဥ္းစားပါသည္။ ကြ်န္ေတာ္ေျပာခ်င္တာ ဒီလုိပါ။ ထုိသူတုိ႕သည္ မိမိဥာဏ္မမီေသာ အရာတုိ႕ကုိအဟုတ္ၾကီးမွတ္စဥ္းစားျပီး တသမတ္ၾကီးတြက္ဆေနၾကသည္။ ကြ်န္ေတာ္တေန႕က ဖတ္လုိက္မိေသာစာသားတခုပါ။ ငရဲကုိမယုံဘူးဟူေသာ သေဘာမ်ဳိးႏွင့္ေရးထားပါသည္။ ကုိယ္က ဘာဥာဏ္ထူးကုိမွ မရေသးပဲ ထင္ရာျမင္ရာ ေလွွ်ာက္ေတြးျပီး မွန္သေရာင္ေရာင္ေျပာဆုိေနၾကသည္။ ဆုိးက်ဳိးမွာ တျခားသူ ဗုဒၶဘာသာကုိ ယုံၾကည္သူတို႕ကုိပါ ကူးစပ္ျပီး ထုိသူတုိ႕ပါ သံသယျဖစ္လွ်င္ ကုိးကြယ္ထားေသာ သာသနာ ညိွဳးႏြမ္းသည္ထင္ပါသည္။ သံသယဆုိတာ ရွိမွာပါပဲ။ သံသယ ရွိလုိလဲ ကြ်န္ေတာ္တုိ႕ဟာ အရိယာပုဂၢိဳလ္မျဖစ္ႏူိင္တာပဲလုိ႕ယုံပါတယ္။ ကုိယ့္ရဲ႕ကုိးကြယ္ထားတဲ့ ဗုဒၶဘာသာ အေပၚမွာ အျပည္႕အ၀ယုံၾကည္မွသာလွ်င္ ကုိယ္ရဲ႕ သရဏဂုံဟာ ခုိင္မာေနမွာျဖစ္ပါတယ္။ သာသနာေရးမွာ ကုိယ္ထင္ရာကုိ ေလွ်ာက္ေတြးျပီး ေဖာ္ျမဴလာထုတ္ဖုိ႕ အသစ္ေတြေလွ်ာက္ထည္႕စရာမလုိေတာ့ပါ။ ဗုဒၶဘာသာ ဟာ အားလုံးကြက္တိပါ။ ျဖည္႕စရာမလုိ ႏုတ္စရာမလုိပါ။ ကြ်န္ေတာ္အားလုံးကုိ တတ္သိလုိ႕မဟုတ္ပါ ဆရာေတာ္ေတြမွာထားခ်က္အတုိင္း ျပီးေတာ့ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ တခ်ဳိ႕ေသာ စာအုပ္တုိ႕ကုိဖတ္ျပီးတဲ့အခါ ဗုဒၶဘာသာနဲ႕ပက္သက္တာ အားလုံးကုိယုံၾကည္ပါတယ္။ ျပင္စရာမလုိေသာ ဗုဒၶဘာသာကုိ တခ်ဳိ႕ေသာသူမ်ားက ထက္ျပီးသိသလုိလုိ ကြန္႕ခ်င္သလုိလုိ ျဖစ္ေအာင္ ငရဲဆုိတာရွိပါ့မလား လုိ႕ မယုံၾကည္သလုိ ေျပာေနျခင္းသည္ အျပစ္ရွိသည္ ထင္ပါသည္။ ထုိသူအတြက္လည္း နိဗၺာန္ႏွင့္ေ၀းသထက္ေ၀းမည္သာျဖစ္သည္။ေလာကီသညာေလးေတြ တတ္သိရုံနဲ႕ အဟုတ္ၾကီးမွတ္ျပီး ရမ္းေရာ္ေနျခင္းသည္လည္း ေမာဟတမ်ဳိးပင္ျဖစ္သည္ ထင္ပါသည္။ ေလာကီတြင္သင္ေနသည္႕ အားလုံးေသာအရာ (IT, Engineering, Medical,......) ရွိသမွ်ေလာကီပညာအားလုံးတုိ႕တြင္သာ ျပင္ဆင္လုိက္ ထပ္ေပါင္းလုိက္ ႏုတ္ပယ္လုိက္ လုပ္ေနလုိ႕ရပါသည္။ ေလာကီဘက္ကေတာ့ ျပီးဆုံးသြားသည္လုိ႕မရွိဘဲ ျပည္႕စုံသြားသည္လုိ႕မရွိဘဲ ေျပာင္းလဲေနဦးမွာပါပဲ။ ဗုဒၶဘာသာသည္ ပန္းတုိင္မွန္ကုိရွိျပီး ျပီးျပည္႕စုံျပီးသားပါ။ ဒါကုိဘာမွ ထြင္လုံး ေတြးစရာ လုပ္စရာမလုိေတာ့ပါ။ ထုိထြင္လုံး ေတာင္ေတြးေျမာက္ေတြး မ်ားသည္ ဆုိးက်ဳိးမ်ားျဖစ္သည္႕အတြက္လည္း ကြ်န္ေတာ္ ဗုဒၶဘာသာရဲ႕စစ္မုန္ေသာတရားမ်ားကုိ Web စာမ်က္ႏွာေပၚတြင္ေရးျခင္တာပါ။

ငရဲကုိမယုံၾကည္သူမ်ားအတြက္ အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသရဲ႕ ကုိယ္က်င့္အဘိဓမၼာထဲမွ ငရဲခန္း ဟူေသာ အခန္းေလးကုိေရးျခင္မိပါသည္။
နိဗၺာန္
1:12 AM | Author: sankooo

ဗုဒၶဘာသာအေၾကာင္းကုိေရးမယ္လုိ႕ၾကံလုိက္ေတာ့ ပထမဆုံး အေနနဲ႕ ဗုဒၶဘာသာရဲ႕ ပန္းတုိင္ျဖစ္တဲ့ နိဗၺာန္အေၾကာင္းကုိစျဖစ္တယ္။ သိလုိ႕တတ္လုိ႕ ေရးတာမဟုတ္ပါ။ အမုန္တရားျဖစ္တဲ့ ဗုဒၶဘာသာအေၾကာင္းကုိ ၾကည္ညိဳတာရယ္ scan ဖတ္ထားေသာ Ebooks ေတြမွာ စာသားမ်ားေမွးမွိန္ေနတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ဘေလာဘ့္မွာ ျပန္ေရးတာပါ။ ဗုဒၶဘာသာျပန္႕ပြားျခင္းအတြက္ရည္ရြယ္ပါတယ္။


နိဗၺာန္၏ ခ်မ္းသာေအးျမ ေသာ သႏၲိသုခ တမ်ဳိးရွိပုံကုိ အဖန္ဖန္ ေအာက္ေမ့ေနျခင္းသည္ ဥပသမာႏုႆတိျဖစ္သည္။ "ခႏၶာကုိယ္တြင္း၌ အႏွစ္အမေတအလား ျမဲခုိင္ေသာ နိစၥတရားရွိ၏။ ရုပ္တရား နာမ္တရား ခ်ဳပ္ေပ်ာက္ေသာအခါ ထုိအႏွစ္အျမဳေတသာ အဖတ္တင္ရစ္၏။ ထုိအႏွစ္အမေတအျဖစ္ျဖင့္ တည္ေနရျခင္းသည္ပင္ နိဗၺာန္ျဖစ္သည္" ဟုလည္းေကာင္း "နိဗၺာန္၌ ရုပ္နာမ္မရွိ၍ ခံစားခြင့္မရလွ်င္ ဘယ္လုိ ခ်မ္းသာမွာလည္း" ဟုလည္းေကာင္း မိမိထင္ရာျမင္ရာ ေျပာဆုိၾကသည္။
တစ္စုံတစ္ခုေသာ အာရုံ၏ အေၾကာင္းအရာကုိ ထုိအာရုံရဖူးသူသာ ပုိင္ပုိင္ႏူိင္ႏူိင္ သိျမင္ႏုိင္သလုိ နိဗၺာန္အေၾကာင္းကုိလည္း ထုိနိဗၺာန္ကုိရျပီးေသာ အရိယာပုဂၢိဳလ္တုိ႕သာ ပုိင္ႏုိင္စြာ သိႏုိင္ပါသည္။ ပုထုဇဥ္တုိ႕ အေတြးျဖင့္ေလးနက္ေသာ နိဗၺာန္ကုိ အမွန္မထိမိႏူိင္ပါ။
ခံစားမွုဟူေသာ ေ၀ဒယိတသုခသည္ ခံစားစံစား၍ ကုန္ကုန္သြားသည္႕အတြက္ အသစ္အသစ္ရေအာင္ ထူေထာင္ရ၏။ ထုိအသစ္အသစ္ရေအာင္ ထူေထာင္ရေသာ ဒုကၡကားခံစားရေသာသုခႏွင့္အဆမတန္ပါ။ ထုိဒုကၡျဖင့္ထူေထာင္ျပီးေနာက္ ေပၚေပါက္ရရွိေသာ သုခကေလးျဖင့္ မတင္းတိမ္ႏုိင္ေသာေၾကာင့္အပုိအေၾကြးယူကာ မတရားခံစားမွုအတြက္ အပါယ္ေလးပါးသြား၍ သုခအေၾကြးေတြကုိ အတုိးႏွင့္တကြ ဒုကၡျဖင့္ ဆပ္ရသည္မွာ ၀မ္းနည္းစရာပါ။ ထုိကဲ့သုိ႕ ခံစားမွုႏွင့္မေရာေသာ သႏၲိသုခသေဘာကား ရုပ္နာမ္ သခၤါရတုိ႕ ခ်ဳပ္ျငိမ္းသျဖင့္ ေအးျမျငိမ္းခ်မ္းျခင္း သေဘာ ျဖစ္သည္။ ဥပမာ - ေလာကီအာရုံ ကာမဂုဏ္ေတြျပည္႕စုံၾကြယ္၀ေသာ သူေဌးတစ္ေယာက္သည္ အားပါးတရ အိပ္ေပ်ာ္ေနစဥ္ ေလာကီအာရုံမ်ားကုိ ျပင္ဆင္၍ အေစခံတုိ႕က ႏွုိးလာေသာအခါ အအိပ္ဖ်က္ရမလား ဟု ၾကိမ္း၀ါး ေမာင္းမဲ မည္သာတည္း။ ထုိသူအိပ္ေနစဥ္ ခံစားမွု အထင္အရွားမရွိ။ သုိ႕ပါလ်က္ ျငိမ္းခ်မ္းစြာ အိပ္ေနရမွုကုိပင္ ခံစားမွုသုခထက္ ႏွစ္သက္ေပေသးသည္။ ထုိခံစားမွုမပါေသာ အိပ္ေပ်ာ္ျခင္းသုခကုိပင္ အိပ္ရေကာင္းလုိက္တာ ဟု အမႊမ္းတင္ၾကေသး၏။ ထုိေၾကာင့္ ရုပ္နာမ္ကင္း၍ ျငိမ္းခ်မ္းျခင္းသႏိၲသုခကား မည္မွ်ေလာက္ မြန္ျမတ္လိမ့္မည္ကုိ မုန္းဆသင့္သည္။
ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသ၏ကုိယ္က်င့္အဘိဓမၼာစာအုပ္ စာမ်က္ႏွာ (၃၂၈)မွ ကူးယူေရးသားသည္။
နိဗၺာန္
1:12 AM | Author: sankooo

ဗုဒၶဘာသာအေၾကာင္းကုိေရးမယ္လုိ႕ၾကံလုိက္ေတာ့ ပထမဆုံး အေနနဲ႕ ဗုဒၶဘာသာရဲ႕ ပန္းတုိင္ျဖစ္တဲ့ နိဗၺာန္အေၾကာင္းကုိစျဖစ္တယ္။ သိလုိ႕တတ္လုိ႕ ေရးတာမဟုတ္ပါ။ အမုန္တရားျဖစ္တဲ့ ဗုဒၶဘာသာအေၾကာင္းကုိ ၾကည္ညိဳတာရယ္ scan ဖတ္ထားေသာ Ebooks ေတြမွာ စာသားမ်ားေမွးမွိန္ေနတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ဘေလာဘ့္မွာ ျပန္ေရးတာပါ။ ဗုဒၶဘာသာျပန္႕ပြားျခင္းအတြက္ရည္ရြယ္ပါတယ္။


နိဗၺာန္၏ ခ်မ္းသာေအးျမ ေသာ သႏၲိသုခ တမ်ဳိးရွိပုံကုိ အဖန္ဖန္ ေအာက္ေမ့ေနျခင္းသည္ ဥပသမာႏုႆတိျဖစ္သည္။ "ခႏၶာကုိယ္တြင္း၌ အႏွစ္အမေတအလား ျမဲခုိင္ေသာ နိစၥတရားရွိ၏။ ရုပ္တရား နာမ္တရား ခ်ဳပ္ေပ်ာက္ေသာအခါ ထုိအႏွစ္အျမဳေတသာ အဖတ္တင္ရစ္၏။ ထုိအႏွစ္အမေတအျဖစ္ျဖင့္ တည္ေနရျခင္းသည္ပင္ နိဗၺာန္ျဖစ္သည္" ဟုလည္းေကာင္း "နိဗၺာန္၌ ရုပ္နာမ္မရွိ၍ ခံစားခြင့္မရလွ်င္ ဘယ္လုိ ခ်မ္းသာမွာလည္း" ဟုလည္းေကာင္း မိမိထင္ရာျမင္ရာ ေျပာဆုိၾကသည္။
တစ္စုံတစ္ခုေသာ အာရုံ၏ အေၾကာင္းအရာကုိ ထုိအာရုံရဖူးသူသာ ပုိင္ပုိင္ႏူိင္ႏူိင္ သိျမင္ႏုိင္သလုိ နိဗၺာန္အေၾကာင္းကုိလည္း ထုိနိဗၺာန္ကုိရျပီးေသာ အရိယာပုဂၢိဳလ္တုိ႕သာ ပုိင္ႏုိင္စြာ သိႏုိင္ပါသည္။ ပုထုဇဥ္တုိ႕ အေတြးျဖင့္ေလးနက္ေသာ နိဗၺာန္ကုိ အမွန္မထိမိႏူိင္ပါ။
ခံစားမွုဟူေသာ ေ၀ဒယိတသုခသည္ ခံစားစံစား၍ ကုန္ကုန္သြားသည္႕အတြက္ အသစ္အသစ္ရေအာင္ ထူေထာင္ရ၏။ ထုိအသစ္အသစ္ရေအာင္ ထူေထာင္ရေသာ ဒုကၡကားခံစားရေသာသုခႏွင့္အဆမတန္ပါ။ ထုိဒုကၡျဖင့္ထူေထာင္ျပီးေနာက္ ေပၚေပါက္ရရွိေသာ သုခကေလးျဖင့္ မတင္းတိမ္ႏုိင္ေသာေၾကာင့္အပုိအေၾကြးယူကာ မတရားခံစားမွုအတြက္ အပါယ္ေလးပါးသြား၍ သုခအေၾကြးေတြကုိ အတုိးႏွင့္တကြ ဒုကၡျဖင့္ ဆပ္ရသည္မွာ ၀မ္းနည္းစရာပါ။ ထုိကဲ့သုိ႕ ခံစားမွုႏွင့္မေရာေသာ သႏၲိသုခသေဘာကား ရုပ္နာမ္ သခၤါရတုိ႕ ခ်ဳပ္ျငိမ္းသျဖင့္ ေအးျမျငိမ္းခ်မ္းျခင္း သေဘာ ျဖစ္သည္။ ဥပမာ - ေလာကီအာရုံ ကာမဂုဏ္ေတြျပည္႕စုံၾကြယ္၀ေသာ သူေဌးတစ္ေယာက္သည္ အားပါးတရ အိပ္ေပ်ာ္ေနစဥ္ ေလာကီအာရုံမ်ားကုိ ျပင္ဆင္၍ အေစခံတုိ႕က ႏွုိးလာေသာအခါ အအိပ္ဖ်က္ရမလား ဟု ၾကိမ္း၀ါး ေမာင္းမဲ မည္သာတည္း။ ထုိသူအိပ္ေနစဥ္ ခံစားမွု အထင္အရွားမရွိ။ သုိ႕ပါလ်က္ ျငိမ္းခ်မ္းစြာ အိပ္ေနရမွုကုိပင္ ခံစားမွုသုခထက္ ႏွစ္သက္ေပေသးသည္။ ထုိခံစားမွုမပါေသာ အိပ္ေပ်ာ္ျခင္းသုခကုိပင္ အိပ္ရေကာင္းလုိက္တာ ဟု အမႊမ္းတင္ၾကေသး၏။ ထုိေၾကာင့္ ရုပ္နာမ္ကင္း၍ ျငိမ္းခ်မ္းျခင္းသႏိၲသုခကား မည္မွ်ေလာက္ မြန္ျမတ္လိမ့္မည္ကုိ မုန္းဆသင့္သည္။
ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသ၏ကုိယ္က်င့္အဘိဓမၼာစာအုပ္ စာမ်က္ႏွာ (၃၂၈)မွ ကူးယူေရးသားသည္။