ဒီေန႕က ကဆုန္လျပည့္ေန႔ ဗုဒၶေန႕ျဖစ္ပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္ ရွစ္ပါးသီလ ယူျပီး တရားေတြနာျဖစ္ပါတယ္။
သီတဂူဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးရဲ႕ ဗုဒၶရတနာ့ဂုဏ္ရည္ တရားကုိ နာျဖစ္ပါတယ္။
အခု ကြ်န္ေတာ္ ေရးခ်င္တာေလးကေတာ့ ..
ပရိတ္ၾကီး (၁၁) သုတ္ ထဲက ရတနာ့သုတ္ကုိ ရြတ္ဖတ္ေနၾကတဲ့သူမ်ားအတြက္ အထူးသတိထားဖြယ္
အပုိင္းေလးပါ။ ဒါကုိ ဗုဒၶရတနာ့ဂုဏ္ရည္ တရားေတာ္ထဲမွာ (၁၉ မိနစ္ေလာက္မွာ) သီတဂူဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးက ေသခ်ာေလး မွာထားပါတယ္။
ကြ်န္ေတာ္လည္း ဟုိတေလာက ရတနာ့သုတ္ရြတ္ဖတ္ခ်င္တာနဲ႕ အဆင္ေျပရာ ျမန္မာျပန္ ရြတ္ဖတ္နည္းပါတဲ့စာအုပ္ေလး ေဒါင္းလုပ္လုပ္ျပီး ဖတ္ခဲ့ဖူးပါေသးတယ္။ ကြ်န္ေတာ္ ေဒါင္းလုပ္လုပ္လုိက္တဲ့စာအုပ္ကေတာ့...

ပရိတ္ၾကီး ၁၁ သုတ္
ပါဠိ၊ အနက္၊ အသံထြက္ (ထင္လတ္ပူေဇာ္သည္) ဆုိတဲ့စာအုပ္ေလးပါ..ပဲ
အဲဒီ့ စာအုပ္ရဲ႕ ေအာက္က.စာပုိဒ္ေလးမွာ ဂရုျပဳ ဖတ္ရမဲ့ ပါဠိစာသားရွိပါတယ္..

paritta2



အေပၚက..စာပုိဒ္ေလးရဲ႕..

“ ပဓာနစရိယံ ေဗာဓိ ပလႅေကၤ
မာရ၀ိဇယံ သဗၺညဳတညာဏပၸဋိေ၀ဓံ ”

ဒီပါဠိစာသားေလးပါပဲ...
အဲဒီ့မွာ.တခုစီရဲ႕ .အဓိပၸါယ္ေတြက..
ပဓာနစရိယံ = ဒုကၠရစရိယာအက်င့္ က်င့္ျခင္း
ေဗာဓိ ပလႅေကၤ = ေဗာဓိပင္ရင္းမွာ
မာရ၀ိဇယံ = မာရ္ငါးပါးကုိ ေအာင္ျမင္ျခင္း

ဒီ ပါဠိ ပုဒ္ သုံးခုကုိ ေသခ်ာဂရုျပဳ ဖတ္ရမွာပါ..
စာအုပ္ထဲမွာလည္း ပဲ “ပဓာနစရိယံ” နဲ႕ “ေဗာဓိ ပလႅေကၤ” ပုဒ္ ႏွစ္ခုကုိ သြားတြဲ ေရးထားျပီးေတာ့
“မာရ၀ိဇယံ” ကုိ ေအာက္မွာ သြားေရးထားေတာ့..
ဖတ္တဲ့သူေတြက..“ပဓာနစရိယံ ေဗာဓိ ပလႅေကၤ” လုိ႔ တြဲ ဆုိေတာ့တာေပါ့..
“မာရ၀ိဇယံ” ကုိ လည္း “ေဗာဓိပလႅေကၤ” ဆုိတဲ့ပုဒ္နဲ႕ ခြဲျပီး ဆုိေတာ့တာေပါ့..
ကြ်န္ေတာ္လည္း စာအုပ္ၾကည့္ ရြတ္ဆုိေတာ့ ပါဠိကလည္း နားမလည္ေတာ့..အဲလုိ အမွားၾကီးဆုိမိေနပါတယ္..
အမွန္က..အခုလုိ ျဖစ္ရမွာပါ..

“ပဓာနစရိယံ ၊
ေဗာဓိ ပလႅေကၤ မာရ၀ိဇယံ”

“ေဗာဓိ ပလႅေကၤ” နဲ႕ “မာရ၀ိဇယံ” တုိ႔ကုိ တြဲကုိ ဆုိရမွာပါ..
ဒါမွ ေဗာဓိပင္ရင္းမွာ မာရ္ငါးပါးေအာင္တယ္လုိ႕ အဓိပၸါယ္အမွန္ ထြက္မွာ..
အဲလုိမဟုတ္ပဲ “ပဓာနစရိယံ ေဗာဓိ ပလႅေကၤ” ဆုိျပီး တြဲဆုိလုိက္ေတာ့..ေဗာဓိပင္ရင္းမွာ ဒုကၠရစရိယာက်င့္တယ္လုိ႕ အဓိပၸါယ္အမွားၾကီး ထြက္သြားတယ္..
တကယ္ေတာ့ ျမတ္ဗုဒၶက ေဗာဓိပင္ရင္းမွာ ဒုကၠရစရိယာ အက်င့္ ကုိ က်င့္တာမဟုတ္ပါဘူး...
ေဗာဓိပင္ရင္းေရာက္ေတာ့ ျမတ္ဗုဒၶက..မဇိိၥ်မပဋိပဒါ လမ္းစဥ္ (Majjhima Patipada- Middle Path) ဆုိတဲ့ အက်င့္ျမတ္ကုိ က်င့္ေနပါျပီ..အက်င့္မွားေတြ လုံး၀ မရွိေတာ့ပါဘူး..ဒုကၠရ စရိယာက်င့္တဲ့ေနရာက..တစ္ေနရာသက္သက္ပါ..
မာရ္ငါးပါးေအာင္တာက..ေဗာဓိပင္ရင္းမွာပါ..ဒါေၾကာင့္..
“ပဓာနစရိယံ” ဆုိျပီးရင္ ခဏနားထားျပီး.မွ.
“ေဗာဓိ ပလႅေကၤ မာရ၀ိဇယံ” ဆုိျပီး..တြဲဆုိရမွာပါ..“ပဓာနစရိယံ” နဲ႕ “ေဗာဓိ ပလႅေကၤ” ကုိ ပုဒ္ျဖတ္ဆုိဖုိ႕နဲ႕..
“ေဗာဓိ ပလႅေကၤ” နဲ႕ “မာရ၀ိဇယံ” ကုိ ပုဒ္စပ္ဆုိဖုိ႕ပါပဲ...ဒါဆုိ အမွန္ထြက္သြားပါျပီ..

ပဓာနစရိယံ = ဒုကၠရစရိယာအက်င့္ က်င့္ျခင္း
ေဗာဓိ ပလႅေကၤ မာရ၀ိဇယံ = ေဗာဓိပင္ရင္းမွာ မာရ္ငါးပါးကုိ ေအာင္ျမင္ျခင္း

တဆက္တည္း ျမတ္ဗုဒၶ ရေတာ္မူတဲ့ မာရ္ငါးပါးဆုိတာေတြကေတာ့...
ကဆုန္လျပည့္ေန႕ ညေနခင္း ေနမ၀င္မီ မွာ အျပင္မာရ္ကုိ ေအာင္ပါတယ္
၁) ေဒ၀ပုတၱမာရ္ (မာရ္နတ္သားကို ေအာင္ျမင္ျခင္း)
ကဆုန္လျပည့္ေက်ာ္ ေနာက္တရက္မကူးမီ အရုဏ္ မတက္မီမွာေတာ့..ေနာက္ထပ္ အတြင္းမာရ္ (၄)ပါးကုိဆက္လက္ ေအာင္ျမင္ေတာ္မူပါတယ္..
၂) ကိေလသမာရ္ (၁၅၀၀ ကိေလသာတုိ႔ကုိ အၾကြင္းမဲ့ ေအာင္ျမင္ျခင္း)
၃) အဘိသခၤါရမာရ္ (ဘ၀အသစ္ကုိ စီမံျဖစ္ေစတဲ့ ကံကုိ ေအာင္ျမင္ျခင္း)
၄) ခႏၶမာရ္ (ကိေလသာႏွင့္ယွဥ္ေသာကံမရွိေတာ့သျဖင့္ ေနာက္ထပ္ခႏၶာငါးပါး၊ ဘ၀ကုိ မရေတာ့ျခင္း)
၅) မစၥဳမာရ္ (ေနာက္တဖန္ေသရျခင္းကုိ ေအာင္ျမင္ေတာ္မူျခင္း)
စာ-၁၃၄၊ သုေတသနသရုပ္ျပအဘိဓာန္၊ ဖ်ာပုံတုိက္သစ္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး

ဒါက ျမတ္ဗုဒၶ ေဗာဓိပင္ရင္းမွာ ေအာင္ျမင္ေတာ္မူခဲ့ေသာ.. မာရ္ငါးပါးျဖစ္ပါတယ္..
ဒီ post မွာ ကြ်န္ေတာ္ ေျပာခ်င္တာကေတာ့ ရတနာ့သုတ္မွာ ပုဒ္စပ္ ပုဒ္ျဖတ္ မွန္မွန္နဲ႕ ဆုိသင့္တဲ့ ေနရာေလးကုိပဲေျပာခ်င္တာပါ..
ဒါကုိ သီတဂူဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး..က..ပုဒ္စပ္ ပုဒ္ျဖတ္မွန္ဖုိ႕ အလြန္အေရးၾကီးေၾကာင္းေဟာထားပါတယ္။..
ပါဠိပုဒ္စပ္ ပုဒ္ျဖတ္မွန္မွသာလ်င္ ကုိယ္ဆုိတဲ့ပရိတ္က ပုိျပီး သတၱိေကာင္းပါတယ္လုိ႕ ေသခ်ာေဟာထားပါတယ္။..
ဆရာေတာ္ဘုရားရဲ႕ ဗုဒၶရတနာ့ဂုဏ္ရည္တရားေတာ္ အပုိင္း (၂) ၁၉ မိနစ္ ေလာက္မွာ ဒါကုိ ေဟာထားတာပါ။.
အဲတရားေတာ္ေလးကို နာၾကည့္ေစခ်င္ပါတယ္..dhammadownload.com ကေန ေဒါင္းလုပ္ ယူနုိင္ပါတယ္။
ပုထုဇဥ္ရဟန္းေလးတပါး ကုိရင္ေလး တစ္ပါး ဆုိရင္ တခ်ဳိ႕ေသာသူမ်ားက အထင္ေသးတတ္ၾကပါတယ္။ ပုထုဇဥ္ကုိရင္ ရဟန္းေလးေတြက ဆြမ္းခံရင္း စာပဲသင္ရုံရွိေသးတာပဲ..တရားမွမေဟာေျပာႏုိင္ေသးတာ..ဘြဲ႕ၾကီးေတြမွ မရေသးတာပဲဆုိျပီး...တန္ဖုိးမထားတတ္ၾကပါဘူး။ တကယ္ေတာ့ ဒီကုိရင္ေလး..ရဟန္းေတာ္ေလး ဘ၀ကေနပဲ..သီလ သမာဓိ ပညာနဲ႕ ျပည့္စုံတဲ့ ရဟန္းေတာ္ၾကီးမ်ား ဘ၀ကုိ ေရာက္သြားရတာပါပဲ။ ဒီကုိရင္ ရဟန္းေလးမ်ားဟာလည္း..သာသနာအဆက္အႏြယ္ကုိ ထိန္းသိမ္းထားတာပါ။ သာသနာ့အဆက္အႏြယ္ကုိ ထိန္းထားတယ္ဆုိတာ ဓမၼအစစ္ေတြကုိ သင္ယူရင္း ထိန္းသိမ္းထားတာပါ။ ဓမၼအမွန္တရားေတြကုိ မေပ်ာက္ေအာင္ ထိန္းသိမ္းေနတယ္ဆုိတာဟာ..အမ်ားအက်ဳိးကုိ ေဆာင္ရြက္ေနျခင္းပါပဲ။
ဒီကုိရင္ ရဟန္းေလးမ်ားဟာ ဘယ္ေလာက္ ျမင့္ျမတ္သလဲ တန္ဖုိးၾကီးမားဆုိတာကုိ ေပၚလြင္ေအာင္ ကြ်န္ေတာ္ သီတဂူဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးရဲ႕ ရဟန္းတပါး၏ တန္ဖုိး တရားေတာ္ထဲက အခ်က္မ်ားနဲ႕ ေကာက္ႏုတ္ေဖာ္ျပလုိက္ပါတယ္.

အိမ္ေနသူ လူပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္ဟာ အရိယာအဆင့္ ေသာတပန္ သကဒါကမ္ မေျပာနဲ႕ အနာဂါမ္ထိပဲျဖစ္ေနပါေစ..ဒီကုိရင္အသစ္ကေလး..ရဟန္းအသစ္ကေလးေတြကုိ ရွိခုိးရပါတယ္။ ေသာတပန္အဆင့္ကုိေတာင္ မျဖစ္ေသးတဲ့သူအတြက္ေတာ့ ထည့္ေျပာစရာေတာင္ မလုိေတာ့ပါဘူး။ လူပုဂၢိဳလ္ဘ၀မွာဆုိရင္ အနာဂါမ္အဆင့္ဟာ အျမင့္ဆုံးပါပဲ ရဟႏၲာအျဖစ္ကုိေရာက္ခဲ့ရင္လည္း ရဟန္းဘ၀ကုိ ေျပာင္းကုိ ေျပာင္းရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အိမ္ေနသူဟာ ရဟႏၲာအျဖစ္နဲ႕ ရပ္တည္လုိ႕မရပါဘူး။
ပုထုဇဥ္ရဟန္းေတာ္ေလးေတြ ဘာေတြအားသာခ်က္ေတြရွိသလဲဆုိေတာ့ ..

  1. ဖန္ရည္ဆုိးေသာ အ၀တ္ (သကၤန္း)ကုိ ၀တ္ရုံထားျခင္း

  2. ဆံပင္/မုတ္ဆိတ္ ၾကင္စြယ္တုိ႕ကုိ ရိတ္ထားျခင္း
    ဒီႏွစ္ခ်က္ကုိ ပဲ အသြင္အျပင္နဲ႕ပက္သက္ျပီး အားသာခ်က္လုိ႕ေခၚပါတယ္။
    ဒီလုိအသြင္အျပင္ေျပာင္းလုိက္ရုံနဲ႕ကုိပဲ ရွိခုိးထုိက္သြားပါတယ္။ ဘုရားရွင္ ျမတ္ဗုဒၶရဲ႕ အလုိေတာ္မွာလည္း တည္သြားပါတယ္။ ျမတ္ဗုဒၶျဖစ္ေစခ်င္တာဟာ..ဒီလုိအသြင္အျပင္ပါပဲ။ အဲေတာ့ ျမတ္ဗုဒၶအလုိေတာ္မွာတည္ေနတဲ့သူကုိ မတည္ႏုိင္ေသးတဲ့သူက ရွိခုိးရပါတယ္ တန္ဖုိးထားရပါတယ္ဆုိတာ သဘာ၀က်ပါတယ္။

  3. ထုိပုထုဇဥ္ရဟန္းေလးဟာ ရဟႏၲာၾကီးမ်ားနဲ႕ အသြင္အျပင္ အားျဖင့္ တူျခင္း (အတူတတန္းထဲ ေနရာယူႏိုင္ျခင္း၊ ဆြမ္းအတူဘုန္းေပးႏုိင္ျခင္း)

  4. မြန္ျမတ္ေသာ အဖြဲ႔အစည္း အစည္းအေ၀းထဲသုိ႕ ၀င္ေရာက္ခြင့္ရွိျခင္း။ (ရဟႏၲာၾကီးမ်ား သိမ္တက္ေနရင္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ အစည္းအေ၀းလုပ္ေနရင္ေသာ္လည္းေကာင္း ပုထုဇဥ္ရဟန္းေလး ျဖစ္ေနပါေစ သူဟာ ၀င္ေရာက္ခြင့္ရွိပါတယ္)

  5. ပုထုဇဥ္ရဟန္းတုိ႕သည္ အာဏာပါတိေမာက္ ရြတ္ဆုိေနျခင္းကုိ နာယူခြင့္ရွိျခင္း (အိမ္ေနသူဟာ အရိယာၾကီးျဖစ္ေနပါေစ ဒီလုိအခါမ်ဳိးမွာ ၀င္ေရာက္ မနာယူႏုိင္ပါဘူး)

  6. လူပုဂၢိဳလ္ေစာင့္ထိန္းႏုိင္တာထက္ သိသိသာသာ မ်ားျပားလွေသာ သီလ သိကၡာပုဒ္မ်ားကုိ ေစာင့္ထိန္းထားရျခင္း။

  7. ပုထုဇဥ္ရဟန္းေလးပဲျဖစ္ေနပါေစ အျခားသူမ်ားကုိ ရွင္ျပဳေပးႏုိင္ျခင္း ရဟန္းခံေပးႏုိင္ျခင္း၊ သိမ္သမုတ္ေပးႏုိင္ျခင္း။ ဒီလုိ သူတပါးကုိ ရွင္သာမေဏျပဳေပးနုိင္တဲ့ အခြင္အေရးအာဏာဟာ သာသနာကုိ တုိးပြားေစတာပါပဲ။


ရဟန္းတစ္ပါး၏တန္းဖုိး - သီတဂူဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး
ဒါက သီတဂူဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးတရားေတာ္ထဲက..ဆရာေတာ္ၾကီး အက်ဥ္းခ်ဳပ္ ေဟာသြားတဲ့ ရဟန္းတုိ႕ရဲ႕တန္ဖုိး (၇)ခ်က္ပါပဲ။
ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးကေတာ့ အခ်ိန္ကုိငွဲ႕ကြက္ျပီး (၇)ခ်က္ပဲ ေဟာသြားတာပါ။ တကယ္ေတာ့ အိမ္ေနသူ အရိယာၾကီးထက္ ပုထုဇဥ္ရဟန္းေလးရဲ႕ အားသာခ်က္ေပါင္း (၂၂)ခ်က္ ရွိပါတယ္။
အသြင္အျပင္ အားျဖင့္ (၂)ခ်က္ နဲ႕ က်င့္၀တ္အားျဖင္ (၂၀) ရွိပါတယ္။ အသြင္အားျဖင့္ ႏွစ္ခ်က္ကုိေတာ့ ေဖာ္ျပထားျပီးျပီျဖင့္လုိ႕ က်င့္၀တ္ႏွစ္ဆယ္အားသာခ်က္ေတြကုိ ေဖာ္ျပလုိက္ပါတယ္။

  1. တရားဘာ၀နာ၌ ေမြ႕ေလ်ာ္ျခင္း

  2. တစ္လ ႏွစ္ၾကိမ္ ဥပုသ္ျပဳျခင္း

  3. ဆြမ္းခံျခင္း

  4. ေကာင္းမြန္စြာ ၀တ္ရုံေနထုိင္ျခင္း

  5. စကၡဳ စေသာဣေျႏၵကုိ ေစာင့္စည္းျခင္း

  6. ကုိယ္ႏႈတ္ႏွလုံးကို ေစာင့္စည္းျခင္း

  7. အခ်မ္းအပူစသည္ကုိ သည္းခံျခင္း

  8. ေကာင္းေသာ အက်င့္၌ ေမြ႕ေလ်ာ္ျခင္း

  9. တစ္ပါးတည္း တရားက်င့္ျခင္း

  10. တစ္ပါးတည္း ေမြ႕ေလ်ာ္ျခင္း

  11. တစ္ပါးတည္း ကိန္းေအာင္းျခင္း

  12. မေကာင္းမႈမွ ရွက္ျခင္း

  13. မေကာင္းမႈကုိ ေၾကာက္ျခင္း

  14. ေကာင္းမႈကုိ ျပဳစုအားထုတ္ျခင္း

  15. ကုသုိလ္ေကာင္းမႈ ၌ မေမ့မေလ်ာ့ မေပါ့ဆျခင္း

  16. သိကၡာပုဒ္ကုိ ေကာင္းစြာခံယူျခင္း

  17. ဘုရားေဟာ ပါဠိေတာ္ကုိ သင္ယူျခင္း

  18. အ႒ကထာကုိ သင္ယူျခင္း

  19. သီလစေသာ သိကၡာသုံးပါး၌ ေမြ႕ေလ်ာ္ျခင္း

  20. တပ္မက္ေမာမႈ ကင္းလြတ္ျခင္း


စာမ်က္ႏွာ ၁၆၃၊ မိလိႏၵပဥွာ (မိလိႏၵမင္းၾကီး ႏွင္ အရွင္နာဂသိန္ အေမးအေျဖ)

ဒီလုိအခ်က္မ်ားေၾကာင့္ လူပုဂၢိဳလ္အရိယာၾကီးမ်ားဟာ ရဟန္းေတာ္ေလးမ်ားကုိ ရွိခုိး တန္ဖုိးထားရျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ လူပုဂၢိဳလ္အရိယာေတာင္မွ ရွိခုိးရတာဆုိေတာ့ အရိယာအက်င့္မက်င့္ေသးႏုိင္တဲ့သူဟာ ရွင္ဘုရင္ပဲျဖစ္ျဖစ္ လူခ်မ္းသာၾကီးပဲျဖစ္ျဖစ္ ဘာၾကီးပဲျဖစ္ေနျဖစ္ေန..ဘယ္သူမဆုိ...ရဟန္းေတာ္ေလးေတြကုိ တန္ဖုိးထားရမယ္ဆုိတာ သိသာထင္ရွားသြားပါျပီ။

သာသနာ(၃)ရပ္ကုိ အဆက္ဆက္ ဆင့္ကာဆင့္ကာ သယ္ေဆာင္ေပးခဲ့တာ ထုိရဟန္းမ်ားပဲ မဟုတ္ပါလား....ခင္ဗ်ား...
သာသနာေတာ္အစဥ္မျပတ္ တည္တံ့ေနပါေစ............
Comparison between Religion & Buddhism
1:19 AM | Author: sankooo
သီတဂူဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးရဲ႕ စင္ကာပူမွာ ေဟာတဲ့ အစြန္းမေရာက္ေစနဲ႕ တရားေလး နာျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီ့တရားေတာ္ထဲက..ဘာသာေရးဆုိတာနဲ႕ ဗုဒၶ၀ါဒဆုိတာ ဘယ္လိုကြာသလဲ ေဟာထားတာေလးက..မွတ္သားစရာေကာင္းတဲ့အတြက္ ကြ်န္ေတာ္မွတ္ထားလုိက္တာေလးကုိ ေဖာ္ျပလုိက္ပါတယ္။
ဗုဒၶဘာသာဆုိတာကုိ အမ်ားနားလည္ေအာင္ ဘာသာေရးလုိ႔ ဆုိခ်င္လည္းဆုိပါေစ.ေတာ့.
ဒါေပမယ့္ အမ်ားနားလည္ယုံၾကည္ၾကတဲ့ ဘာသာေရးဆုိတာက..အေျခခံအားျဖင့္
ယုံၾကည္လုိက္၊ ကုိးကြယ္လုိက္၊ ဆုေတာင္းလုိက္..
မယုံရင္လည္း အျပစ္ေပးလိမ့္မယ္..မကုိးကြယ္ရင္လည္း အျပစ္လာဦးမယ္..ျပီးေတာ့လုိခ်င္တာမွန္သမွ်ကုိ အျမဲ ဆုေတာင္းေနရမယ္..
ဗုဒၶ၀ါဒဆုိတာက..အဲလုိ ဘာသာေရးမဟုတ္ပါဘူး..
ကုိယ္က်င့္သီလ + သမာဓိ + ပညာ ဒီလုိ သိကၡာၾကီးသုံးရပ္နဲ႕ ေပါင္းစပ္ထားတဲ့..အမွန္တရားအစစ္သာ ျဖစ္ပါတယ္..
ဆရာေတာ္ၾကီး တရားထဲမွာ ဒါကုိ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ေလး..နားလည္ေအာင္ ေဟာထားတာကုိ. နာျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။..ကြ်န္ေတာ္က..ဇယားေလးနဲ႕.
အခုလုိ ေဖာ္ျပလုိက္ပါတယ္။



























ReligionBuddhism
1Believe in unknown GodDiscipline or Morality (to control the physical & verbal actions)-သီလ
2Worship in unknown GodMental Concentration (to control mental activities)-သမာဓိ
3Pray to unknown GodWisdom (to purify the mind)-ပညာ
4Theocentric-ထာ၀ရဘုရားသခင္ကုိပဓာနထားသည္Homocentric-လူကုိပဓာနထားသည္

ဆရာေတာ္ၾကီးတရားေတာ္ကုိ dhammadownload.com မွာ ေဒါင္းလုပ္ခ်နာယူႏူိင္ပါတယ္။
ကဆုန္လျပည့္ေန႔
8:10 PM | Author: sankooo
မၾကာမီတြင္ ကဆုန္လျပည့္ေန႕သုိ႕ေရာက္ရွိေတာ့မည္ျဖစ္၍ ကြ်န္ေတာ္အခုတေလာအတြင္း သီတဂူဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး ရဲ႕ ကဆုန္လျပည့္ေန႕တရားကုိပဲ ထပ္ခါထပ္ခါ နာေနမိပါတယ္။
ကဆုန္ ဆုိတာ ေရျပတ္ေသာလလုိ႕ အဓိပၸါယ္ရပါတယ္။ ထုိလရဲ႕ လျပည့္ေန႕မွာပဲ ျမတ္ဗုဒၶနဲ႕ပက္သက္တဲ့ ထူးျခားမႈၾကီး (၅)ခုျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။
ထုိ(၅)ခုကုိ သိသာထင္ရွားေအာင္ ေအာက္ပါအတုိင္းဇယားေလးနဲ႕ ေဖာ္ျပလုိက္ပါတယ္။
































ဒီပကၤရာဘုရားရွင္ထံတြင္ နိယတဗ်ာဒိတ္ကုိ ခံယူခဲ့ပါသည္ဘဒၵကမၻာမွ လြန္ခဲ့ေသာေလးသေခ်ၤႏွင့္ ကမၻာတစ္သိန္းထက္အမရ၀တီေနျပည္ေတာ္
ဘုရားအေလာင္းေတာ္ ဖြားေတာ္မူခဲ့ပါသည္မဟာသကၠရာဇ္ (၆၈) [BC. 623]လုမၺိနီဥယ်ာဥ္ (Lumbini Grove) (ကပိလ၀တ္ ႏွင့္ ေဒ၀ဒဟအၾကား)
သမၼာသမၺဳဒၶ ဘုရားရွင္အျဖစ္ကုိ ရေတာ္မူသည္မဟာသကၠရာဇ္ (၁၀၃) [BC. 588]မဟာေဗာဓိပင္၊ ဥရုေ၀လဠေတာ၊ ဂါယာျမိဳ႕ မဂဓတုိင္း
မဟာဗုဒၶ၀င္တရားကုိ ေဟာေတာ္မူခဲ့ပါသည္မဟာသကၠရာဇ္ (၁၀၄)ကပိလ၀တ္ျမိဳ႕အနီး နိေျဂာဓာရုံေက်ာင္းတုိက္
ခႏၶပရိနိဗၺာန္ စံေတာ္မူခဲ့ပါသည္မဟာသကၠရာဇ္ (၁၄၈)မလႅာမင္းတုိ႕အင္ၾကင္းဥယ်ာဥ္၊ ကုႆိႏၷာရုံျပည္

သီတဂူဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး၏ ကဆုန္လျပည့္ေန႔တရားေတာ္မွ...

သုေမဓာရွင္ရေသ့
pic source: ဗုဒၶသာသနာ၀င္ - ပန္းခ်ီဦးဘၾကည္

ျမတ္ဗုဒၶအေလာင္းေတာ္ သုေမဓာရွင္ရေသ့ဟာ ဒီပကၤရာဘုရားရွင္ရဲ႕ ေျခေတာ္ရင္းမွာ. ဘုရားဆုကုိ ပန္ခဲ့ပါတယ္။ သုေမဓာရွင္ရေသ့ဟာ..ထုိဘ၀မွာပင္ ဘုရားရွင္နဲ႕ ဖူးေတြ႔ခဲ့ရျပီး သူ၏ ဥာဏ္ပါရမီ၊ ၀ီရိယအား ဆႏၵအားျဖင့္ ၾကိဳးစားအားထုတ္ပါက..မဂ္ဥာဏ္ ဖုိလ္ဥာဏ္ ရျပီး…ရဟႏၲာ ျဖစ္ႏူိင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သတၱ၀ါအမ်ားအေပၚမွာ ကရုဏာစိတ္ၾကီးမားတာေၾကာင့္ ကုိယ္ေတာ္တုိင္ ရဟႏၲာ ျဖစ္ႏူိင္တဲ့အခြင့္အေရးကုိ စြန္႔လြတ္ျပီး ဘုရားဆုကုိ ပန္ဆင္ခဲ့တာပါ။ တနည္းအားျဖင့္ သာ၀ကေဗာဓိျဖစ္နူိင္တဲ့အခြင့္အေရးကုိ စြန္႔ျပီး သမၼာသေမၺာဓိဆုကို ဒီပကၤရာဘုရားရွင္ထံမွာ ပန္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါဟာ အဲဒီ့ဘ၀မွာပင္လ်င္ ကုိယ္ေတာ္တုိင္ သံသရာ၀ဋ္ဆင္းရဲကုိ အျပီးတိုင္လြတ္ေျမာက္ေအာင္. လုပ္ႏူိင္ပါလ်က္နဲ႕ သတၱ၀ါအေပါင္းကုိလည္း ဒီသံသရာ၀ဋ္ဆင္းရဲက..လြတ္ေျမာက္ေစလိုတဲ့ ကယ္တင္ခ်င္တဲ့..ဆႏၵေတာ္ၾကီးဟာ အထူးပင္ ထင္ရွားေနပါတယ္။ ျမတ္ဗုဒၶအေလာင္းေတာ္ သုေမဓာရွင္ရေသ့ ရဲ႕ ထုိစဥ္အခါတည္းက ထားရွိခဲ့တဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ေတြကုိ ေဖာ္ျပလုိက္ပါတယ္။ ဘုရားေလာင္းေတာ္ဟာ ဒီလုိေကာင္းျမတ္ေသာ သူတပါးအက်ဳိးစီးပြားကုိ ေဆာင္ရြက္မယ္ဆုိတဲ့..ရည္ရြယ္ခ်က္ၾကီးေတြနဲ႕ ေျဖာင့္ေျဖာင့္မွန္မွန္ ၾကိဳးစားအားထုတ္ခဲ့ျပီး..ဗုဒၶရွင္ေတာ္အျဖစ္ကုိရ..ဗုဒၶရွင္ေတာ္အျဖစ္ကုိ ရျပီးေတာ့လည္းပဲ အားလပ္ခြင့္မရွိဘဲ ကြ်ႏု္ပ္တုိ႔သတၱ၀ါအမ်ားရဲ႕ အက်ိဳးစီးပြားကို အေကာင္းဆုံး ေဆာင္ၾကဥ္းေပးခဲ့ပါတယ္။ ဒီလုိ ေဆာင္ရြက္ေပးခဲ့မႈမ်ားေၾကာင့္ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ဟာ. ဘုရားရွင္အား .စိတ္ထဲက လႈိက္လႈိက္လွဲလွဲ ေလးစားၾကည္ညိဳျပီး.ဗုဒၶရွင္ေတာ္ရဲ႕ဂုဏ္ေတာ္ေတြကုိ ရြတ္ဖတ္ပူေဇာ္ေနၾကျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

သုေမဓာရွင္ရေသ့ဘ၀ ကတည္းက.ခုိင္ခုိင္မာမာ.ထားရွိခဲ့တဲ့..ရည္ရြယ္ခ်က္ (၈)ပါး

  1. ငါကုိယ္တုိင္ ဘ၀သံသရာခရီးခဲကုိ ကူးေျမာက္ႏူိင္လ်င္ သတၱ၀ါအေပါင္းတုိ႕ကုိလည္း ကူးေျမာက္ေစမယ္။

  2. ငါကုိယ္တုိင္ ကိေလသာအေႏွာင္အဖြဲ႔ အခ်ဳပ္အခ်ယ္မွ လြတ္ေျမာက္ႏူိင္လ်င္ သတၱ၀ါအေပါင္းတုိ႔ကုိလည္း လြတ္ေျမာက္ေစမယ္။

  3. ငါကုိယ္တုိင္ ကုိယ္၊ ႏႈတ္၊ စိတ္ ယဥ္ေက်းခဲ့ျပီးလ်င္ သတၱ၀ါအေပါင္းတုိ႔ကုိလည္း ယဥ္ေက်းေအာင္ဆုံးမမယ္။။

  4. ငါကုိယ္တုိင္ ျငိမ္းခ်မ္းျပီးရင္ သတၱ၀ါအေပါင္းတုိ႔ကုိလည္း ျငိမ္းခ်မ္းေအာင္ ေဆာင္ရြက္မယ္။

  5. ငါကုိယ္တိုင္ သက္သာရာရျပီးလ်င္ သတၱ၀ါအေပါင္းတုိ႔ကုိလည္း သက္သာရာရေအာင္ ေဆာင္ရြက္မယ္။

  6. ငါကုိယ္တုိင္ ကိေလသာ အညစ္ေၾကးေတြ သန္႔ရွင္းျပီးလ်င္ သတၱ၀ါအေပါင္းကုိလည္း သန္႔ရွင္းေအာင္ ငါေဆာင္ရြက္မယ္။

  7. ငါကုိယ္တုိင္ ေဗာဓိဥာဏ္ကုိ ရျပီးလ်င္ သတၱ၀ါအေပါင္းတုိ႔အား ငါရတဲ့ေဗာဓိဥာဏ္ကုိ ေ၀ငွမယ္။

  8. ငါကုိယ္တုိင္ နိဗၺာန္ကုိစံ၀င္ျပီးလ်င္ သတၱ၀ါအေပါင္းတုိ႔ကုိလည္း နိဗၺာန္ကုိ စံ၀င္ႏူိင္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေပးမယ္။


သီတဂူဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး၏ ကဆုန္လျပည့္ေန႔တရားေတာ္ မွ ေဖာ္ျပထားသည္။

အဲဒီ့ရည္ရြယ္ခ်က္ေတြကုိ ၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ ျမတ္ဗုဒၶဟာ ေလာကတၳစရိယ ဆုိတဲ့ အမ်ားအက်ဳိးစီးပြား ေဆာင္ရြက္ျခင္းအက်င့္ကုိ ဦးစားေပး ေဆာင္ရြက္ေတာ္မူခဲ့တယ္ဆုိတာ သိသာထင္ရွားပါတယ္။ ဒါကုိက..အလြန္ပဲၾကည္ညိဳစရာေကာင္းပါတယ္။ ေနာက္တခုက..မိမိရရွိမယ့္ ေဗာဓိဥာဏ္ကုိ ကုိယ္တစ္ေယာက္တည္း monopolize - လက္၀ါးၾကီးအုပ္ မထားပဲ..သူတစ္ပါးကုိ share -ေ၀မွ်ေပးမယ္ဆုိတဲ့ စိတ္ထား နဲ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္ဟာလည္း တကယ္ပဲ ေလးစားၾကည္ညိဳဖြယ္ေကာင္းပါတယ္။ ျမတ္ဗုဒၶဟာ ဒီရည္ရြယ္ခ်က္ေတြကုိ ဘုရားဆုပန္စဥ္အခ်ိန္ေလးအတြင္းမွာပဲ ထားရွိခဲ့တာမဟုတ္ဘဲ ..သူ ပါရမီအလုပ္ေတြကို ျပဳလုပ္ေနစဥ္တေလ်ာက္ နဲ႕ ဘုရားစင္စစ္ဧကန္ျဖစ္ေအာင္ ၾကိဳးစားေနခဲ့စဥ္တေလ်ာက္လုံးမွာ ဒီရည္ရြယ္ခ်က္ၾကီးေတြကို မလစ္ဟင္းေစဘဲ မယိမ္းမယုိင္ဘဲ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ျခင္းဟာ..ေကာင္းစြာၾကြေတာ္မူခဲ့ျခင္းဆုိတဲ့ ျမတ္ဗုဒၶရဲ႕ သုဂေတာဂုဏ္ေတာ္တစ္ခုပါပဲ။
အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသရဲ႕ ဘာသာေသြးစာအုပ္ အခ်ီနိဒါန္းမွ ျမန္မာျပန္စာပုိဒ္ေလးက.. ျမတ္ဗုဒၶ၏ မဟာကရုဏာၾကီးမားပုံကုိ ေပၚလြင္ေစပါတယ္။
ငါ၏ကုိးကြယ္ ငါ့ကုိ ကယ္၍ ငါ့ႏွယ္မျခား လူနတ္မ်ား၏ ကုိးစားရာသခင္ ဘုရားရွင္ကုိယ္ေတာ္ျမတ္သည္ သတၱ၀ါခပင္း ဆင္းရဲျခင္းေၾကာင့္ ျပင္းျပလွစြာ မဟာကရုဏာေတာ္သည္ မေရွာင္သာေအာင္ ခါခါထပ္ထပ္ ႏႈိးေဆာ္အပ္သည္ျဖစ္၍၊ လက္လွမ္းမွီေလာက္ အနီးေရာက္လ်က္ မ်က္ေမွာက္ျပဳရန္ ျမတ္နိဗၺာန္ကုိ အလြယ္တကူ လွမ္းမယူဘဲ ဗုိလ္လူတြက္တာ စြန္႔လႊတ္ခြာ၍ သာမန္လူမ်ား မၾကံအားေအာင္ ထူးျခားလြန္ကဲ ျပဳႏုိင္ခဲေသာ ပါရမီျဖည့္မႈကုိ ေလးသေခ်ၤကိန္း ကပ္တစ္သိန္းမွ် ထိန္းသိမ္း ဆင့္ဆင့္ ျပဳက်င့္ေတာ္မူလ်က္ လူနတ္အမ်ား ခ်မ္းသာပြားဖုိ႔ တရားျဖင့္ေအး ၾကီးပြားေရးကုိ ကုိယ္ဆင္းရဲမႈ လ်စ္လ်ဴရႈ၍ အမႈပါေအာင္ ေဆာင္ေတာ္မူခဲ့ပါသတည္း။
(အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသ- ဘာသာေသြး)