finished
[image source: yelwinoo.com]

ေစတီမ်ား၏ မုဒ္၀မွာ ရွိတဲ့ ျခေသ့ၤရုပ္ၾကီးမ်ားနဲ႔ပက္သက္လုိ႔ ေရးခ်င္ပါတယ္။ အဲ့ဒီ့ ျခေသ့ၤရုပ္ၾကီးမ်ားနဲ႔ပက္သက္ျပီး မဟုတ္မမွန္ဇာတ္လမ္းေတြဖတ္မိလုိက္ရလုိ႔ ေရးခ်င္လာမိတယ္..ဒီအတြက္အမွန္ကုိ..ကုိေဖာ္ျပခ်င္ပါတယ္။ မဂၤလာသတင္းစဥ္ blog site (http://mawluu.blogspot.com/2009_09_01_archive.html) မွာ “ဘုရားေစတီပုထိုးတို႔တြင္ ေတြ႔ရေသာ ျခေသၤ့ရုပ္တု” ဆုိျပီး ပုိဒ့္တစ္ခု တင္ထားတာ ဖတ္လုိက္ရတယ္။ ဒီပုိ႔စ္ကုိပဲ..ဓမၼရတနာ(Google groups) မွာလဲ ထပ္တင္ထားတာေတြ႔ရတယ္။ ေရးထားတာက..ဒီျခေသ့ၤရုပ္ၾကီးမ်ားရဲ႕ ေနာက္ခံ သမိုင္းပါဆုိျပီးေရးထားပါတယ္။ သူေရးထားတဲ့အတိုင္း အက်ဥ္းခ်ဳပ္ေျပာရမယ္ဆုိရင္..
သီဟဗာဟုမင္းရဲ႕ မိခင္ဟာ ျခေသ့ၤနဲ႔ ေပါင္းသင္းျပီး သီဟဗာဟုနဲ႔ သီဟသီ၀လ ကုိေမြးပါတယ္။ ေနာက္ေတာ့ သီဟဗာဟုဟာ အေဖျဖစ္တဲ့ ျခေသ့ၤကုိ သတ္မိပါတယ္..သီဟဗာဟုမင္းလည္း မိမိ၏ဖခင္ျဖစ္ေသာ ျခေသၤ့မင္းကို သတ္မိေသာအျပစ္ကို ေနာင္တတရား ရရွိျပီး ဘုရားေစတီပုထိုးတို႔တြင္ ျခေသၤ့ရုပ္တုကို တည္ထားကိုးကြယ္ပါတယ္..လုိ႔ေရးထားပါတယ္။

အထက္ပါ ဇာတ္လမ္းသည္ မမွန္ပါဘူးလုိ႔ ေျပာပါရေစ..
ဗုဒၶဘာသာနဲ႔ပက္သက္တဲ့ သေကၤတမ်ားအေၾကာင္းကုိ မၾကာေသးမီကမွ ကြ်န္ေတာ္လည္း အရွင္ေကာသလႅတရားမွာ နာခဲ့ပါေသးတယ္။
တရားေတာ္အမည္...ႏွလုံးသား၀ယ္ဘုရားတည္ (၁)
ဆရာေတာ္............အရွင္ေကာသလႅ(ဓမၼေစတီဆရာေတာ္)
ေန႔ရက္................၂၅.၁.၂၀၀၉
ေနရာ..................မႏၱေလး
ဒီတရားထဲမွာ ဆရာေတာ္က သေကၤတေတြနဲ႔ပက္သက္ျပီး အခုလုိ ေသခ်ာရွင္းထားပါတယ္..








































ရည္ညႊန္းခ်က္သေကၤတ
၀ါဆုိသေႏၶဆင္
ေတာထြက္ျမင္း
ဓမၼစက္ (တရားေဟာ)စၾကာ - လွည္းဘီး
ကဆုန္ဖြားျမင္ၾကာ၊ ႏြား
ပြင့္ (သစၥာသိ)ေဗာဓီပင္ ၊ ျခေသ့ၤ
စံ (ပရိနိဗၺာန္)ႏြား ၊ ထူပါ
ဗ်ာဒိတ္ခံၾကာ

Table 1: Dhamma talk by dhammaceti sayardaw
အဲလုိ ဇယားေလးနဲ႔ ဆရာေတာ္က ရွင္းထားပါတယ္။






































သေကၤတရည္ညႊန္းခ်က္
ၾကာျမတ္စြာဘုရားအေလာင္း ေမြးဖြားစဥ္အခါက ေမြးျပီးလ်င္ျပီးခ်င္း နင္းေလ်ာက္ခဲ့ေသာအရာ၏ သေကၤတ ျဖစ္ပါတယ္။
ႏြားျမတ္စြာဘုရားအေလာင္း ေမြးဖြားစဥ္နဲ႔ ပရိနိဗၺာန္စံ၀င္သည့္ လ၌ ရွိေသာ ရာသီခြင္၏ သေကၤတျဖစ္ပါတယ္။
ဆင္မယ္ေတာ္မာယာ၀မ္းၾကာတုိက္သုိ႔ ပဋိသေႏၶယူခဲ့စဥ္က အမွတ္အသားျဖစ္သည့္ သေကၤတျဖစ္ပါတယ္။
ျမင္းျမတ္စြာဘုရားေလာင္းေတာ္ ေတာထြက္စဥ္က စီးခဲ့ေသာ ျမင္း၏ သေကၤတျဖစ္ပါတယ္.
(တနည္း) ကုသုိလ္တရားမ်ားျပဳရာတြင္ လ်င္ျမန္စြာျပဳျခင္း၏ သေကၤတျဖစ္ပါတယ္..
စၾကာဘုရားရွင္ ဓမၼစၾကာေဟာစဥ္က မဂၢင္ရွစ္ပါး၏ သေကၤတျဖစ္ပါတယ္..
ေဗာဓိပင္သမၼာသမၺဳဒၶဘုရားရွင္ အျဖစ္သုိ႔ ေရာက္ခဲ့သည့္ ေနရာ၏ သေကၤတျဖစ္ပါတယ္
ထူပါဘုရားရွင္ ပရိနိဗၺာန္စံ၀င္ကာ မီးသျဂႋဳလ္္ပူေဇာ္ျခင္း၏ သေကၤတျဖစ္ပါတယ္။..
ျခေသ့ၤသစၥာေလးပါးကုိ ရဲ၀ံ့စြာသိျခင္း၏ သေကၤတျဖစ္ပါတယ္။..
(တနည္း)ဘုရားရွင္တုိ႔မည္သည္ အက်ိဳးကုိ မက်င့္ပါ..အေၾကာင္းကုိသာ က်င့္ပါတယ္။..

Table 2: Dhamma notes at www.dhammaceti.org
အဲလုိ သူ႔အဓိပၸါယ္နဲ႔ သူ ရွိျပီးသားပါ။
ျခေသ့ၤဟာ သူ႕ကုိျမွားနဲ႔ ပစ္ရင္ ျမွားေနာက္သုိ႔ မလိုက္ဘဲ ပစ္တဲ့သူကုိပဲ လုိက္ပါတယ္..ေခြးဆုိလွ်င္ ခဲနဲ႔ပစ္ပါက ခဲေနာက္ကုိလုိက္ပါတယ္..ျခေသ့ၤနဲ႔ မတူပါ..ဒါေၾကာင့္ ျခေသ့ၤဟာ အေၾကာင္းကုိ လုိက္တယ္လုိ႔ ပမာျပဳပါတယ္..
ဒီလုိပဲ ဗုဒၶတရားတြင္ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ တရားသည္ အက်ိဳးတရားျဖစ္တဲ့ ဒုကၡသစၥာေတြ ျဖစ္မလာေအာင္ ခ်ဳပ္ျငိမ္းေအာင္ ပစၥဳပၸန္ မွာရွိတဲ့ အေၾကာင္းတရားေတြ ျဖစ္တဲ့ တဏွာ ၊ ဥပါဒါန္ ၊ ကမၼဘ၀ တုိ႔ မျဖစ္ေအာင္ အျပီးသတ္ပါတယ္..အေၾကာင္းတရားမ်ား မရွိပါက အက်ဳိးတရား ခႏၶာ (ဒုကၡသစၥာ) သည္ ထပ္ျဖစ္မလာေတာ့ပါ။ အက်ဳိးတရားတုိ႔သည္ ပုံမွန္အတုိင္း ျဖစ္ေနတာပါပဲ သူတုိ႔ ကုိ တုိက္ရုိက္ခ်ည္း မျဖစ္ေအာင္ လုပ္ရုိးမရွိပါ..လုပ္လုိ႔လည္းမရပါ..ခႏၶာဟူေသာ ဒုကၡသစၥာ အက်ဳိးရွိေန၍ ေ၀ဒနာ ဆိုသည္မွာ ထုိအက်ဳိးတရားနွင့္ တခါတည္း ပါလာ၍ ခံစားရမွာပါပဲ..ထုိေ၀ဒနာ အက်ဳိးေတြကုိ တုိက္ရုိက္ခ်ည္း ဖယ္ေန၍လည္း အျပီး ေပ်ာက္သြားမည္ မဟုတ္ပါ..မည္သည့္ပုဂၢိဳလ္မဆုိ ေ၀ဒနာ၊ ဇာရာ၊ မရဏ ဟူေသာ အက်ဳိးတုိ႔ မလြဲမေသြ ခံစားရမွာပါပဲ..ထုိအက်ဳိးတရားမ်ားသည္ အေၾကာင္း ရွိေနသမွ် ျဖစ္ေနဦးမွာပါပဲ..ထုိ႔ေၾကာင့္ ဆုိင္ရာ အေၾကာင္းတရားမ်ားကုိ ဖယ္ခြာမွသာလွ်င္ ထုိအက်ဳိးတရားမ်ား ထပ္ျဖစ္မလာေတာ့ပါ။ ဒါေၾကာင့္ ဘုရားရွင္တုိ႔မည္သည္ အေၾကာင္းကုိသာ က်င့္ပါတယ္ အက်ဳိးကုိ မက်င့္ဘူးလုိ႔ ဆိုလုိပါတယ္..ဒီသေဘာကုိပဲ ျခေသ့ၤ နဲ႔ ပမာျပဳထားတာပါ။ ဒီသေဘာေတြနဲ႔ ပက္သက္ျပီးသာ ေစတီပုထုိးမ်ားေရွ႕မွာ ျခေသ့ၤရုပ္ၾကီးမ်ား ထားတာပါ..
အဓိပၸါယ္မရွိေသာ ဇာတ္လမ္းမ်ားနဲ႔ ဘယ္လုိမွ မပက္သက္ပါဘူး။ ေျခေလးေခ်ာင္း သတၱ၀ါနဲ႔ ေျခနွစ္ေခ်ာင္း သတၱ၀ါ ေပါင္းသင္းလုိ႔ ကေလးမရနုိင္ပါဘူး…အဲလုိ မမွန္တဲ့ဇာတ္လမ္းေၾကာင့္ ဗုဒၶဘာသာ ဂုဏ္အရည္အခ်င္းမ်ားကုိ အထင္မွားစရာမ်ား ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္..ဘာမွမသိတဲ့ နူိင္ငံျခားသားေတြလည္း အထင္မွားစရာျဖစ္ပါလိမ့္မယ္..
အေၾကာင္းအရင္းမွန္ အဓိပၸါယ္မ်ားကုိ ျဖန္႔ေ၀ေစခ်င္ပါတယ္..
ဆရာေတာ္ရဲ႕ တရားကုိ သူရဲ႕ (Dhamaceti.org) web site ကေန ေဒါင္းလုပ္ခ်ျပီးနာနုိင္ပါတယ္.
This entry was posted on 4:09 PM and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

8 comments:

On December 14, 2009 at 4:23 PM , nyt said...

Thanks ...
very good for knowledge

 
On December 18, 2009 at 9:19 PM , အနတၱ said...

အစက မိမိလည္း အမွတ္မွားေနပါသည္။ ယခုပို႔စ္ေလးကိုဖတ္လိုက္ရမွ မိမိအမွတ္မွားသည္ကို သိရိွရပါသည္။ ေက်းဇူးတင္ပါသည္။ ခြင့္ျပဳမယ္ဆိုလွ်င္ မိမိတို႔ စိတ္မီးအိမ္ဘေလာ့ဒ္တြင္ အမွတ္မွားကို သန္႔စင္ျခင္း ဆိုျပီးေတာ့ တင္လိုပါသည္။ ခြင့္ျပဳမည္ဆိုပါက အနတၱ (znklster@gmail.com) ႏွင့္ ေကာင္းတမာန္ (ktmgktmg@gmail.com) သို႔အေၾကာင္းျပန္ေစလိုပါသည္။

 
On January 4, 2010 at 8:42 PM , YE LWIN OO said...

ဒီထက္ မက ေအာင္ျမင္ပါ ေစ။

 
On January 11, 2010 at 1:29 AM , s0wha1 said...

Blog မွာ တင္ပါရေစ။

 
On January 11, 2010 at 2:01 AM , admin said...

၀င္ေရာက္ဖတ္ရႈေပးၾကတဲ့အတြက္ အားလုံးကုိ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္..
လြတ္လပ္စြာ..ျပန္လည္..ေရးသားျဖန္႕ေ၀ခြင့္ရွိပါတယ္..ခင္ဗ်ား...

 
On January 14, 2010 at 4:54 PM , ေတာသား said...

ျမန္မာလူမ်ဳိးတိုင္း ကိုယ့္ဘာသာအေၾကာင္းကို သိသင့္တာကို ခ်ျပေပးတဲ့အတြက္ ေကာင္းပါတယ္။ တခ်ဳိ႕အပိုင္းေတြကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ပါ မသိေသးတာေတြရွိတဲ့အတြက္ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္

 
On January 19, 2010 at 10:14 AM , ေအာင္သြင္ said...

အခုလုိ တင္ေပးတဲ႔အတြက္ ေက်းဇူး တင္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ

 
On January 19, 2010 at 5:46 PM , ေႏြးေနျခည္ said...

မွ်ေ၀ေပးတဲ့အတြက္ ေက်းဇူးပါ။