သစၥာ ႏွင့္ အနက္
9:06 AM | Author: sankooo
ယခင္ပုိ႔စ္တြင္ သစၥာ (၄)ပါးကုိ ေရးသားခဲ့ပါသည္။ ထုိသစၥာ (၄)ခ်က္တုိ႔ တစ္ခ်က္ တစ္ခ်က္စီတြင္ အနက္သေဘာမ်ား (၄)ခ်က္စီ ရွိပါသည္။ ဒုကၡသစၥာ၌ အနက္သေဘာ (၄)ခ်က္၊ သမုဒယသစၥာ ၌ အနက္သေဘာ (၄)ခ်က္၊ နိေရာဓသစၥာ၌ (၄)ခ်က္၊ မဂၢသစၥာ ၌ (၄)ခ်က္ တုိ႔..ပါ၀င္ပါသည္။ ထုိအနက္သေဘာမ်ားကုိ ေဖာ္ျပရပါလ်င္...























































































သစၥာအနက္ သေဘာ
ပါဠိျမန္မာ
ဒုကၡသစၥာ၁) ပီဠနေ႒ာ- ႏွိပ္စက္အပ္ေသာသေဘာ
- ႏွိပ္စက္တတ္ေသာသေဘာ
- ႏွိပ္စက္ျခင္းသေဘာ
၂) သခၤတေ႒ာ- အဖန္ဖန္ျပစု ပ်ဳိးေထာင္အပ္ေသာသေဘာ
၃) သႏၲာပေ႒ာ- အဖန္ဖန္ ပူေလာင္ေစတတ္ေသာသေဘာ
- ပူပင္ေစအပ္ေသာသေဘာ
- ပူပန္ျခင္းသေဘာ
၄) ၀ိပရိဏာမေ႒ာဖရုိဖရဲ ေဖာက္လွဲေဖာက္ျပန္ျဖစ္တတ္ေသာသေဘာ
သမုဒယသစၥာ၅) အာယူဟနေ႒ာဒုကၡ၀တၳဳ ဒုကၡမႈတုိ႔ကုိ စုေဆာင္းဆည္းပူးတတ္ေသာသေဘာ
၆) နိဒါနေ႒ာဒုကၡ၀တၳဳ ဒုကၡမႈတုိ႔ကုိ တစ္ရံမစဲ အျမဲေပးအပ္ ေဆာင္ႏွင္းတတ္ေသာသေဘာ
၇) သံေယာဂေ႒ာဒုကၡ၀တၳဳ ဒုကၡမႈတုိ႔ႏွင့္သာ လြန္စြာယွဥ္တြဲတတ္ေသာသေဘာ
၈) ပလိေဗာဓေ႒ာဒုကၡလက္မွ မထြက္ရေအာင္ ေႏွာင့္ယွက္ တားျမစ္ေသာသေဘာ
နိေရာဓသစၥာ၉) နိႆရဏေ႒ာဒုကၡ၀ဋ္မွ ကြ်တ္လြတ္ ထြက္ေျမာက္ေသာသေဘာ
၁၀) ပ၀ိေ၀ကေ႒ာဒုကၡအေႏွာင့္အယွက္မွ ဆိတ္ျငိမ္ေသာသေဘာ
၁၁) အမတေ႒ာအုိျခင္း နာျခင္း ေသျခင္းမွ ကင္းလြတ္ေသာသေဘာ
၁၂) အသခၤတေ႒ာျပဳစုပ်ဳိးေထာင္မႈမွ ကင္းလြတ္ေသာ သေဘာ
မဂၢသစၥာ၁၃) နိယ်ာနေ႒ာ၀ဋ္မွ ဆန္တက္ နိဗၺာန္ဘက္သုိ႔ ထြက္ေၾကာင္းေရာက္ေၾကာင္း လမ္းေကာင္းအစစ္အမွန္ျဖစ္ေသာ သေဘာ
၁၄) ေဟတုေ႒ာေလာကုတၱရာ ျမတ္စြာအထူး ဂုဏ္ေက်းဇူး အေပါင္းတုိ႔၏ ေကာင္းစြာခုိင္ၾကည္ တည္ၾကည္ျခင္းကိစၥကုိ ျပီးေစႏုိင္ေသာသေဘာ
၁၅) ဒႆနေ႒ာအနမတဂ္ ဘ၀စက္၀ယ္ အိပ္မက္တြင္မွ် မျမင္စဖူး အထူးအခြ်န္ အလြန္ျမတ္လွ နိဗၺာနကုိ လ၀န္းေန၀န္း ေပၚတက္ထြန္းသုိ႔ ရႊန္းရႊန္းျမိဳင္ျမိဳင္ ျမင္စြမ္းႏုိင္ေသာသေဘာ
၁၆) အာဓိပေတယ်ေ႒ာအဓိသီလ စိတၱ ပညာ သိကၡာသုံးခု ရဟန္းမႈတြင္ သူ႔ျပင္မရွိ ၾကီးဘိတုလြတ္ အထြတ္အထိပ္ျဖစ္ေသာသေဘာ



မွတ္မိလြယ္ရန္ ေဆာင္ပုဒ္လကၤာ
ႏွိပ္စက္၊ ျပဳျပင္၊ ပူပင္၊ ေဖာက္လွဲ၊ ဒုကၡျမဲ (ဒုကၡသစၥာ)
ဆည္းပူး၊ ႏွင္းေဆာင္၊ ဖြဲ႕ေႏွာင္၊ ေႏွာင့္ယွက္၊ အခ်က္ေလးပါး ဒုကၡပြါး (သမုဒယသစၥာ)
ကြ်တ္လြတ္၊ ဆိတ္ေကြ၊ မေသ၊ မျပဳ၊ သုခအမွန္ (နိေရာဓသစၥာ)
ထြက္ေျမာက္၊ တည္ခုိင္၊ ျမင္ႏုိင္၊ ၾကီးကဲ၊ သူ႔လမ္းျမဲ (မဂၢသစၥာ)

ေအာက္ပါစာမ်က္ႏွာမွ ျပန္လည္ေဖာ္ျပထားျခင္းျဖစ္သည္။
စာမ်က္ႏွာ ၂ - ၆၊သစၥတၳဒီပနီ - လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး
This entry was posted on 9:06 AM and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

0 comments: