new

ဘုရားရွင္ကုိယ္ေတာ္ျမတ္ၾကီးက..ပဥၥ၀ဂၢီတုိ႔အား..အစြန္းတရားေတြေရွာင္ရွားဖုိ႔ ႏွင့္၊

အလယ္အလတ္က်င့္စဥ္ကုိ လုိက္နာက်င့္သုံးၾကဖုိ႔..ေဟာျပီးတဲ့ေနာက္..

သစၥာေလးပါးတရားကုိ အခုလုိ ေဟာေတာ္မူပါသည္။
ဘိကၡေ၀-ရဟန္းတုိ႔၊ အုိ ခ်စ္သားတုိ႔..

ဆင္းရဲအမွန္တရားကုိ ပုိင္းပုိင္းျခားျခား သိရမယ္လုိ႔ ငါ့ဥာဏ္ထဲမွာ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း သိလာေတြ႕လာခဲ့ျပီ။

ဆင္းရဲျဖစ္ေၾကာင္းအမွန္တရားကုိ ပယ္ရမယ္လုိ႔ ငါ့ဥာဏ္ထဲမွာ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း သိလာေတြ႕ခဲ့ျပီ။

ဆင္းရဲခ်ဳပ္ျငိမ္းျခင္းအမွန္တရားကုိ ဥာဏ္နဲ႔မ်က္ေမွာက္ထင္ထင္ ဆုိက္ေရာက္သိျမင္ရမယ္လုိ႔ ငါ့ဥာဏ္ထဲမွာ သေဘာေပါက္လာခဲ့ျပီ သိလာေတြ႕လာခဲ့ျပီ။

ဆင္းရဲခ်ဳပ္ျငိမ္းေၾကာင္း အက်င့္လမ္းအမွန္တရားကုိ မိမိသႏၱာန္မွာျဖစ္ပြားေအာင္ အားထုတ္ရမယ္လုိ႔ ငါ့ဥာဏ္ထဲမွာ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း သိလာေတြ႕လာခဲ့ျပီ။

ဟု ျမတ္ဗုဒၶက ေဟာေလ၏။


ပရိေညယ်

ပုိင္းျခားထင္ထင္ သိရမည့္ နားလည္ေနရမည့္ လုပ္ငန္းစဥ္ကုိ ပရိေညယ် ဟုေခၚ၏။ ထုိလုပ္ငန္းစဥ္သည္..မည့္သည့္တရားအတြက္ လုပ္ေဆာင္ရမည္နည္း…..ဆင္းရဲအမွန္တရားအတြက္ ျဖစ္၏။ ဆင္းရဲ = ဒုကၡ + အမွန္တရား = သစၥာ ။ ဒုကၡသစၥာအတြက္ ပရိေညယ်လုပ္ငန္းစဥ္ကုိ လုပ္ေဆာင္ရမည္ျဖစ္၏။

ပဟာတဗၺ

ကင္းစင္ေအာင္ ပေပ်ာက္သြားေအာင္ ပယ္ရမည့္ လုပ္ငန္းစဥ္ကုိ ပဟာတဗၺ ဟု ေခၚ၏။ ထုိလုပ္ငန္းစဥ္ဟာ..မည္သည့္တရားအတြက္ လုပ္ေဆာင္ရမည္နည္း….ဆင္းရဲျဖစ္ေၾကာင္းအမွန္တရားအတြက္ ျဖစ္၏။ ဆင္းရဲျဖစ္ေၾကာင္း = သမုဒယ + အမွန္တရား = သစၥာ ။ သမုဒယသစၥာအတြက္ ပဟာတဗၺ လုပ္ငန္းစဥ္ကုိ လုပ္ေဆာင္ရမည္ျဖစ္၏။

သစၦိကာတဗၺ

ဥာဏ္နဲ႔.မ်က္ေမွာက္ျပဳရမည့္ လုပ္ငန္းစဥ္ကုိ သစၦိကာတဗၺ ဟုေခၚ၏။ ထုိလုပ္ငန္းစဥ္သည္ မည္သည့္တရားအတြက္နည္း……ဆင္းရဲခ်ဳပ္ျငိမ္းျခင္းအမွန္တရားအတြက္ ျဖစ္၏။ ဆင္းရဲခ်ဳပ္ျငိမ္းျခင္း = နိေရာဓ + အမွန္တရား =သစၥာ။ နိေရာဓသစၥာအတြက္ သစၦိကာတဗၺ လုပ္ငန္းစဥ္ကုိ လုပ္ေဆာင္ရမည္ျဖစ္၏။

ဘာေ၀တဗၺ

အားထုတ္ပြားမ်ားရမည့္ လုပ္ငန္းစဥ္ကုိ ဘာေ၀တဗၺ ဟုေခၚ၏။ ထုိလုပ္ငန္းစဥ္သည္ မည့္သည့္တရားအတြက္လုပ္ေဆာင္ရမည္နည္း….ဆင္းရဲခ်ဳပ္ျငိမ္းေၾကာင္းအက်င့္လမ္း အမွန္တရားအတြက္ ျဖစ္၏။ ဆင္းရဲခ်ဳပ္ျငိမ္းေၾကာင္းအက်င့္လမ္း = မဂၢ + အမွန္တရား = သစၥာ ။ မဂၢသစၥာအတြက္ ဘာေ၀တဗၺ လုပ္ငန္းစဥ္ကုိ လုပ္ေဆာင္ရမည္ျဖစ္၏။

ျမတ္ဗုဒၶက.- ဒုကၡသစၥာ၊ သမုဒယသစၥာ၊ နိေရာဓသစၥာ၊ မဂၢသစၥာ ဟူေသာ အရိယသစၥာေလးပါး တုိ႔ကုိ ေရွးယခင္ကာလတုန္းက..မည္သူ႔ထံမွာမွ..မနာၾကားဖူးခဲ့ေပ။..အခုေတာ့ လုပ္ငန္းကိစၥတုိ႔ ႏွင့္တကြ ယွဥ္တြဲ၍ သစၥာေလးပါး ကို ထုိးထြင္းသိျမင္ခဲ့ျပီ။ ျမတ္ဗုဒၶက ထုိအမွန္တရားတုိ႔ကုိ ဘယ္သူ႔ထံကမွ နာယူမွတ္သားခဲ့ျခင္းမ်ဳိးမရွိဘဲ ကုိယ္ပုိင္ဥာဏ္ျဖင့္ ဟုတ္တုိင္းမွန္စြာ သိအပ္ျမင္အပ္ခဲ့ျပီ။ ထုိသစၥာေလးပါးကုိ ဥာဏ္သုံးပါးနဲ႔တကြ ျပည့္ျပည့္စုံစုံ သိျမင္လာခဲ့ျပီ။ ဥာဏ္သုံးပါးမွာ..

  1. သစၥဥာဏ္

  2. ကိစၥဥာဏ္

  3. ကတဥာဏ္ တုိ႔ျဖစ္၏။


သစၥဥာဏ္ ဆုိသည္မွာ…..သစၥာေလးပါးဆုိတာ ဒါေတြပဲလုိ႔ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း သိျမင္တဲ့ဥာဏ္ ျဖစ္၏။

ကိစၥဥာဏ္ ဆုိသည္မွာ……သစၥာေလးပါးတို႔အတြက္ လုပ္ေဆာင္ရမယ့္ ဆုိင္ရာ လုပ္ငန္းစဥ္ကိစၥေတြကုိ သိျမင္တဲ့ဥာဏ္ ျဖစ္၏။

ကတဥာဏ္ ဆုိသည္မွာ……သစၥာေလးပါးတုိ႔အတြက္ ျပဳသင့္ျပဳထုိက္တဲ့ လုပ္ငန္းကိစၥမ်ားျပဳလုပ္ျပီးျပီလုိ႔ သိတဲ့ဥာဏ္ ျဖစ္၏။

ထုိဥာဏ္သုံးပါးျဖင့္ သစၥာေလးပါး တစ္ပါတစ္ပါးစီတြင္..သိအပ္ျမင္အပ္ခဲ့ေလျပီ။

(၁) ဒုကၡသစၥာ-သစၥဥာဏ္

ဇာတိ ဇရာ ဗ်ာဓိ မရဏ တုိ႔သည္ ဒုကၡေတြပဲလုိ႔ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း သိျမင္တဲ့ဥာဏ္

(တနည္း)ရုပ္တရား နာမ္တရားတုိ႔သည္ ဒုကၡသစၥာပဲလုိ႔ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း သိျမင္တဲ့ဥာဏ္

(အက်ဥ္းခ်ဳပ္အားျဖင့္) ဥပါဒါနကၡႏၶာငါးပါးတုိ႔သည္ ဒုကၡသစၥာပဲလုိ႔ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း သိျမင္တဲ့ဥာဏ္ ျဖစ္၏။

ဥပါဒါနကၡႏၶာ (၅)မ်ဳိးမွာ..





























စဥ္ခႏၶာရုပ္/နာမ္
ရုပ္ဥပါဒါနကၡႏၶာရုပ္
ေ၀ဒနာဥပါဒါနကၡႏၶာနာမ္
သညာဥပါဒါနကၡႏၶာ
သခၤါရဥပါဒါနကၡႏၶာ
၀ိညာဏ္ဥပါဒါနကၡႏၶာ

ဒီခႏၶာေတြ ဘယ္အခ်ိန္မွာ ျဖစ္ၾကသလဲ.. ဒြါရ (၆)မ်ဳိး ႏွင့္ အာရုံ(၆)မ်ဳိးတုိ႔ ၾကံဳဆုံေသာ ခဏတြင္ ဥပါဒါနကၡႏၶာ မ်ား အသီးသီး ျဖစ္ေပၚၾကပါသည္။..

ဒြါရ (၆)မ်ဳိးမွာ..

  1. စကၡဳဒြါရ = မ်က္စိ

  2. ေသာတဒြါရ = နား

  3. ဃာနဒြါရ = ႏွာ

  4. ဇိ၀ွါဒြါရ = လွ်ာ

  5. ကာယဒြါရ = ကုိယ္

  6. မေနာဒြါရ = စိတ္


အာရုံ (၆)မ်ဳိး ဆုိသည္မွာ…

  1. ရူပါရုံ = ရုပ္အဆင္း

  2. သဒၵါရုံ = အသံ

  3. ဂႏၶာရုံ = အနံ႔

  4. ရသာရုံ = အရသာ

  5. ေဖာ႒ဗၺာရုံ = ေတြ႕ထိစရာ

  6. ဓမၼာရုံ = ၾကံေတြးစရာ (ဓမၼသေဘာတရားမ်ား)


ဒြါရ (၆)မ်ဳိးကုိ အခံဓာတ္ (၆)မ်ဳိးဟုလည္း ေခၚ၏။ အာရုံ (၆)မ်ဳိးကုိ အတုိက္ဓာတ္ (၆)မ်ဳိး ဟုလည္း ေခၚ၏။ အဲလုိ ဒြါရ(၆)ပါးႏွင့္ အာရုံ(၆)ပါးတုိ႔..ၾကဳံဆုံမိခုိက္သည္.. ခဏ (၆)ပါး ျဖစ္မည္။ … ထုိခဏတုိင္းတြင္.. ဆုိင္ရာ ဆုိင္ရာ ဥပါဒါနကၡႏၶာ တုိ႔ ျဖစ္ၾက၏။

ဥပမာ

မ်က္စိအခံဓာတ္ (စကၡဳဒြါရ) နဲ႔ အဆင္းအတုိက္ဓာတ္(ရူပါရုံ) တုိ႔ ၾကံဳဆုံမိေသာအခါ…






















စကၡဳဒြါရ + ရူပါရုုံ = ရုပ္ဥပါဒါနကၡႏၶာ(ရုပ္)
ျမင္လုိ႔ ေကာင္းတာ မေကာင္းတာ ခံစားတဲ့သေဘာ = ေ၀ဒနာဥပါဒါနကၡႏၶာ(နာမ္)
ျမင္တာေလးကုိ အနီပဲ အျဖဴပဲ အေသးဘဲ အၾကီးပဲ..စသျဖင့္ မွတ္သားလုိက္တဲ့ သေဘာ = သညာဥပါဒါနကၡႏၶာ(နာမ္)
ဒီ ရူပါရုံကုိ ၾကည့္ျဖစ္ေအာင္ ျမင္ျဖစ္ေအာင္ ေစ့ေဆာ္ေပးလုိက္တဲ့ သေဘာ = သခၤါရဥပါဒါနကၡႏၶာ(နာမ္)
ျမင္ရုံသာ ျမင္လုိက္ေသာ ျမင္စိတ္ = ၀ိညာဏ္ဥပါဒါနကၡႏၶာ(နာမ္)

ၾကားတဲ့ခဏမွာလည္း ထုိကဲ့သုိ႔ပဲ…ထုိဥပါဒါနကၡႏၶာငါးပါးျဖစ္ပါ၏။






















ေသာတဒြါရ ႏွင့္ သဒၵါရုံ တုိ႔သည္ ရုပ္ဥပါဒါနကၡႏၶာ(ရုပ္)
ၾကားလုိက္တာကုိ နားေထာင္ေကာင္းတယ္ မေကာင္းဘူး..ဆုိတဲ့.ေ၀ဒနာဥပါဒါနကၡႏၶာ(နာမ္)
ၾကားတာေလးကုိ မွတ္သားလုိက္တာေလးက…သညာဥပါဒါနကၡႏၶာ(နာမ္)
ဒီ သဒၵါရုံကုိ နားေထာင္ျဖစ္ေအာင္ ေစ့ေဆာ္ေပးလုိက္တဲ့သေဘာေလးက…သခၤါရဥပါဒါနကၡႏၶာ(နာမ္)
ၾကားစိတ္ေလးက..၀ိညာဏ္ဥပါဒါနကၡႏၶာ(နာမ္)

အဲဒီေတာ့..ျဖစ္လုိက္တုိင္း ျမင္ခုိက္၊ ၾကားခုိက္၊ နံခုိက္၊ စားခုိက္၊ ထိေတြ႕ခုိက္၊ ၾကံေတြးခုိ္က္ေတြမွာ..ဒီ ဥပါဒါနကၡႏၶာသည္ ျဖစ္ေပၚေလ့ရွိသည္။ ဒီ ဥပါဒါနကၡႏၶာမ်ားမွတပါး အျခားမရွိဘူး။ထုိခႏၶာမ်ားသည္..ဒုကၡသစၥာ အမွန္ပဲလုိ႔…သိျမင္တာမ်ဳိးကုိ သစၥဥာဏ္ဟု ေခၚ၏။

(၂) ဒုကၡသစၥာ-ကိစၥဥာဏ္

ကိစၥဥာဏ္ဆုိတာ..ျပဳလုပ္ရမည့္ လုပ္ငန္းကိစၥကုိ သိတဲ့ဥာဏ္

ရုပ္တရား နာမ္တရားတုိ႔ဆုိတဲ့..ဒုကၡသစၥာေတြကုိ ပုိင္းျခားထင္ထင္ သိေအာင္ လုပ္ရမယ္လုိ႔..လုပ္ငန္းစဥ္ကုိ သိတာက..ကိစၥဥာဏ္။ ဒီ ဥပါဒါနကၡႏၶာေတြကုိ ဒုကၡေတြပဲဟု သိျမင္ထားသင့္တယ္၊ ေကာင္းစြာသိျမင္ထားမွျဖစ္မယ္လုိ႔..ထုိကဲ့သုိ႔ သိတဲ့ဥာဏ္.ကုိ ဆုိလုိပါသည္။

(၃) ဒုကၡသစၥာ-ကတဥာဏ္

ပုိင္းျခားသိရမည့္ လုပ္ငန္းကိစၥကုိ ျပဳလုပ္ျပီးျပီလုိ႔ သိတဲ့ဥာဏ္ ကုိ ဒုကၡသစၥာ-ကတဥာဏ္ ဟုေခၚ၏။

ဒုကၡသစၥာကုိ ပုိင္ပုိင္ႏုိင္ႏုိင္ၾကီး သိျပီးသြားတဲ့ဥာဏ္ ျဖစ္၏။

(၄) သမုဒယသစၥာ-သစၥဥာဏ္

တဏွာေလာဘသမုဒယေၾကာင့္ ဒုကၡျဖစ္တာပဲလုိ႔..သိျမင္တဲ့ဥာဏ္ျဖစ္၏။

ကာမတဏွာ၊ ဘ၀တဏွာ၊ ၀ိဘ၀တဏွာ တုိ႔သည္..ဆင္းရဲျခင္းရဲ႕ အေၾကာင္းရင္း အမွန္ပဲလုိ႔ တိတိက်က် ရွင္းရွင္းလင္းလင္း သိျမင္တဲ့ဥာဏ္ျဖစ္၏။

ကာမတဏွာဆုိသည္မွာ အာရုံငါးပါးကုိ တြယ္တာႏွစ္သက္သည္။

ဘ၀တဏွာ ဆုိသည္မွာ သႆတဒိ႒ိျဖင့္ တြယ္တာျခင္းျဖစ္၏။

၀ိဘ၀တဏွာ ဆုိသည္မွာ ဥေစၦဒဒိ႒ိျဖင့္ တြယ္တာျခင္းျဖစ္၏။

ဒါေတြဟာ ဒုကၡျဖစ္ေၾကာင္းပဲလုိ႔ သိေသာဥာဏ္သည္..သမုဒယသစၥာ-သစၥဥာဏ္ျဖစ္၏။

(၅) သမုဒယသစၥာ-ကိစၥဥာဏ္

တဏွာေလာဘကုိ ပယ္ရွားပစ္ရမယ္လုိ႔ ဆုိင္ရာလုပ္ငန္းစဥ္ကုိ မွန္ကန္စြာ သိျမင္တဲ့ဥာဏ္ ျဖစ္၏။

(၆) သမုဒယသစၥာ-ကတဥာဏ္

တဏွာေလာဘကုိ ပယ္ရွားျပီးျပီလုိ႔ သိတဲ့ဥာဏ္ ျဖစ္၏။ တဏွာေလာဘေတြကုိ အျပီးသတ္ ပယ္ျပီးသြားတဲ့ ဥာဏ္ျဖစ္၏။

(၇) နိေရာဓသစၥာ-သစၥဥာဏ္

ဒုကၡအားလုံး ကုန္ဆုံးရာ နိဗၺာန္သည္ နိေရာဓသစၥာအမွန္ပဲလုိ႔ မွန္စြာ သိျမင္တဲ့ဥာဏ္ျဖစ္၏။ နိေရာဓသစၥာဆုိတာ..ဒုကၡခ်ဳပ္ျငိမ္းျခင္းပဲလုိ႔..မွန္မွန္ကန္ကန္ သိေသာ ဥာဏ္ျဖစ္၏။

(၈) နိေရာဓသစၥာ-ကိစၥဥာဏ္

နိေရာဓသစၥာဆုိတာ..ဥာဏ္နဲ႔မ်က္ေမွာက္ျပဳရမယ့္တရားပဲလုိ႔..သိတဲ့ဥာဏ္ ျဖစ္၏။ နိေရာဓသစၥာအတြက္ လုပ္ငန္းစဥ္သည္..အာရုံျပဳရမယ္၊ မ်က္ေမွာက္ျပဳရမယ္ဟု..လုပ္ငန္းစဥ္ကုိ သိေသာ ဥာဏ္ျဖစ္၏။

(၉) နိေရာဓသစၥာ-ကတဥာဏ္

နိေရာဓသစၥာ နိဗၺာန္ကုိ မ်က္ေမွာက္ျပဳျပီးျပီလုိ႔ သိတဲ့ဥာဏ္ ျဖစ္၏။ ဒုကၡခ်ဳပ္ျငိမ္းျခင္း နိဗၺာန္ကုိ မ်က္ေမွာက္ျပဳျပီးသြားေသာ ဥာဏ္ျဖစ္၏။

(၁၀)မဂၢသစၥာ-သစၥဥာဏ္

နိဗၺာန္သုိ႔ ေရာက္ေၾကာင္းအက်င့္သည္ သမၼာဒိ႒ိစတဲ့မဂၢင္(၈)ပါးတရားပဲလုိ႔ သိျမင္တဲ့ဥာဏ္

ဒီလမ္းမွတပါး တျခားလမ္းမရွိဘူး..ဒီလမ္းဟာ..လမ္းေကာင္းပဲလုိ႔..သိျမင္တဲ့ဥာဏ္ ျဖစ္၏။

(၁၁)မဂၢသစၥာ-ကိစၥဥာဏ္

ဒီမဂၢင္(၈)ပါးတရားေတြကုိ မိမိသႏၱာန္မွာ ျဖစ္ေပၚလာေအာင္ ၾကိဳးစားအားထုတ္ရမယ္လုိ႔ လုပ္ငန္းကိစၥကုိ သိျမင္တဲ့ဥာဏ္ ျဖစ္၏။

(၁၂) မဂၢသစၥာ-ကတဥာဏ္

မဂၢင္ရွစ္ပါးတရားတုိ႔ကုိ အားထုတ္ျခင္း ကိစၥ ျပီးစီးသြားျပီလုိ႔..သိတဲ့ဥာဏ္။ ပြားမ်ား အားထုတ္ျပီးစီးသြားေသာ ဥာဏ္ျဖစ္၏။

အားလုံးေပါင္း ဥာဏ္ေတာ္ ၁၂ပါး ျဖစ္၏။ ထုိဥာဏ္ ၁၂ ပါးကုိ ျမတ္ဗုဒၶက ကုိယ္ပုိင္ဥာဏ္ျဖင့္ ျပည့္ျပည့္စုံစုံ သိအပ္ျမင္အပ္ခဲ့ေလျပီ။ ထုိကဲ့သုိ႔ သိျမင္လာခဲ့ျပီး..ယခု ဓမၼစၾကာတရားေတာ္တြင္ ပဥၥ၀ဂၢီတုိ႔အား ျပန္လည္ေဟာေနေလျပီ။..ျမတ္ဗုဒၶက..ထုိဥာဏ္ (၁၂)ပါးကုိ မိန္႔ေတာ္မူျပီးတဲ့ေနာက္..အခုလုိဆက္လက္..မိန္႔ေတာ္မူ၏။
ဘိကၡေ၀-ရဟန္းတုိ႔….

ငါဘုရား..အရိယသစၥာေလးပါးတုိ႔တြင္..ဒီ ဥာဏ္အျမင္ (၁၂)ပါးျဖင့္..ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ျပတ္ျပတ္သားသား မျမင္ေသး မတည္ေသးသမ်ွကာလပတ္လုံး..သစၥာေလးပါး ထုိးထြင္းသိေသာ သမၼာသေမၺာဓိအျဖစ္ ၀န္ခံေတာ္မမူဘူး။

ယခု ဒီ ဥာဏ္အျမင္ (၁၂)ပါးျဖင့္ အဟုတ္အတုိင္း အမွန္အတုိင္း သိအပ္ျမင္ခဲ့ျပီ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သစၥာေလးပါး ထုိးထြင္းသိေသာ သမၼာသေမၺာဓိအျဖစ္ ငါဘုရား ၀န္ခံေတာ္မူျပီ။

ငါဘုရားမွာ..အျမင့္ျမတ္ဆုံး အရဟတၱမဂ္ဥာဏ္ၾကီး ရရွိျပီးျပီ။ ငါသည္ ဘုရားျဖစ္ျပီလုိ႔..၀န္ခံေတာ္မူျပီ။

ဟု ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း မိန္႔ေတာ္မူေလသည္။…

ျမတ္ဗုဒၶရရွိထားေသာ အရဟတၱမဂ္ဥာဏ္ေတာ္ကုိ အႏုတၱရသမၼာသေမၺာဓိ ဟုေခၚ၏။ အျခားအျခားေသာ ရဟႏၱာအရွင္ျမတ္တုိ႔၏ ဥာဏ္ေတာ္ထက္ သာလြန္ျမင့္ျမတ္ေသာေၾကာင့္ အျမင့္ျမတ္ဆုံး အသာလြန္ဆုံးျဖစ္ေသာ ေၾကာင့္ အႏုတၱရသမၼာသေမၺာဓိ ဟု ေခၚဆုိျခင္းျဖစ္၏။

ျမတ္ဗုဒၶ၏ တရားဦး ဓမၼစၾကာ အဆုံးတြင္ ပဥၥ၀ဂၢီတုိ႔သည္..လြန္စြာ ႏွစ္သက္ ရႊင္လန္း၀မ္းေျမာက္ၾကကုန္၏။ ႏွစ္နွစ္သက္သက္ လက္ခံနားလည္ ၾကေလကုန္ျပီ။ ထုိ႔ေနာက္ ပဥၥ၀ဂၢီတုိ႔ငါးပါးထဲမွ..အရွင္ေကာ႑ည ေသာတာပန္ျဖစ္ေလျပီ။ အရွင္ေကာ႑ညတြင္ ေသာတာပတၱိမဂ္ဥာဏ္ တည္ျခင္းျဖစ္၏။ ထုိအရိယာမဂ္ဥာဏ္ႏွင့္ ျပည္စုံသြားေသာေၾကာင့္ ဒိ႒ိ၊ ၀ိစိကိစၦာ ကိေလသာ အညစ္အေၾကးမ်ား အရွင္ေကာ႑ညမွာ ကင္းစင္သြားေလျပီ။ တရားေဟာ ဘုရားကုိယ္ေတာ္ျမတ္ ႏွင့္ ဓမၼစၾကာတရားေတာ္အေပၚမွာ ဘာသံသယစိတ္မွ် မကပ္ညိေတာ့။ ၾကမ္းၾကမ္းတမ္းတမ္း ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ တရားေတြ အရွင္ေကာ႑ည မွာ မရွိေတာ့ဘူး။ အယူမွားျခင္း ဒိ႒ိေတြ အားလုံး ဖယ္ခြာျပီး ျဖစ္ျပီ။

ဓမၼစၾကာလည္ျခင္းကိစၥျပီးေလျပီ။ နတ္ျဗဟၼာမ်ားက..ေကာင္းခ်ီးေပး အဆင့္ဆင့္ ေၾကြးေၾကာ္ၾကေလ၏။ သူတုိ႔၏ ေၾကြးေၾကာ္ပုံ အဓိပၸါယ္မွာ..
မိဂဒါ၀ုန္ေတာ၀ယ္ အျမင့္ျမတ္ဆုံးျဖစ္ေသာ တရားဦးဓမၼစၾကာၾကီးကုိ ျမတ္စြာဘုရား လွည့္ေနပါသည္။ အဲလုိ လွည့္ေနတဲ့ တရားစၾကာရတနာၾကီးကုိ အဘယ္ နတ္လူျဗဟၼာ ပညာရွိတဦးတေယာက္ကမွ် ေျပာင္းျပန္ျဖစ္သြားေအာင္ မလွည့္နုိင္ဘူး။

ထုိကဲ့သုိ႔ အဆင့္ဆင့္ အထပ္ထပ္ ေၾကြးေၾကာ္ၾကေလ၏။

ထုိေၾကြးေၾကာ္မႈ မွာ…ဓမၼစၾကာတရားေတာ္ကုိ ဘယ္သူကမွ မွားပါတယ္လုိ႔ မကန္႔ကြက္နုိင္ဘူးဟု အဓိပၸါယ္ရ၏။

ထုိသုိ႔ ေၾကြးေၾကာ္လုိက္ေသာ အသံေတြ သာဓုအနုေမာဒနာ ေခၚသံေတြဟာ…နတ္ျပည္ ျဗဟၼာ့ျပည္တုိင္ေအာင္ လႊမ္းမုိးသြားျပီး..စၾကာ၀ဠာ ေလာကဓာတ္ၾကီး တခုလုံး ျပင္းျပင္းထန္ထန္ တုန္လႈပ္သြားေတာ့၏။ အေရာင္အ၀ါမ်ားပင္ ထိန္လင္းသြားေတာ့၏။

ထုိ႔ေနာက္..ျမတ္ဗုဒၶက.. အရွင္ေကာ႑ညအတြက္..၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာ ဥဒါန္းက်ဴးေတာ္မူေလ၏။…
“အညာသိ ၀တ ေဘာ ေကာ႑ေညာ၊ အညာသိ ၀တ ေဘာ ေကာ႑ေညာ”

ဟု ဥဒါန္းေတာ္ က်ဴးေလသည္။..ငါဘုရားေဟာေသာ သစၥာေလးပါးတရားကုိ အရွင္ေကာ႑ည ဥာဏ္ျဖင့္ ပုိင္ပုိင္ႏုိင္နုိင္သိျမင္သြားေလျပီ ဟု အဓိပၸါယ္ရ၏။

အရွင္ေကာ႑ညကလည္း..ျမတ္ဗုဒၶထံ၌ ရွင္ရဟန္းျပဳခြင့္ ေတာင္းဆုိေတာ့ေလ၏။

ျမတ္ဗုဒၶကလည္း…“ဧဟိ ဘိကၡဳ”- အသင္အလုိရွိေသာ ရွင္ရဟန္းအျဖစ္ကုိ လက္ခံေလာ့ဟု..ျပန္လည္ မိန္႔ေတာ္မူေလ၏။..

အခုေတာ့ ရတနာသုံးပါးလုံး စုံေခ်ျပီ။ ဘုရားရွင္စင္စစ္ျဖစ္ေသာ ျမတ္ဗုဒၶကလည္း ဓမၼတရားေတာ္ၾကီးကုိ ေဟာျပီးျပီ၊ .. အရွင္ေကာ႑ညသည္လည္း..အရိယာျဖစ္သြားျပီး..၀ိနည္းေတာ္ရွင္ရဟန္းျပဳေလျပီ။…
ဗုဒၶံ သရဏံ ဂစၧာမိ

ဓမၼံ သရဏံ ဂစၧာမိ

သံဃံ သရဏံ ဂစၧာမိ

ေအာက္ပါတရားေတာ္မ်ားကုိ ေလ့လာနာယူျပီး ေရးသားထားသည္။

၁) ဓမၼစၾကာတရားေတာ္ - အပုိင္း(၄) - မင္းကြန္းဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး

၂) စာ- ၇၇~၈၃ ဓမၼစၾကာတရားေတာ္ အပုိင္း (၁) - မဟာစည္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး

၃) စာ-၂၀၄~၂၅၀ ဓမၼစၾကာတရားေတာ္ - မဟာဂႏၶာရုံဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး

၄) ပဋိစၥသမုပၸါဒ္၀ုိင္းေဒသနာ - မုိးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး

၄) ဓမၼစၾကာတရားေတာ္ - ခ်မ္းေျမ႕ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး

--------------------xxx-----------------xxx----------------xxx---------------------------

ဓမၼစၾကာတရားေတာ္ကုိ အခ်ီနိဒါန္းမ်ားနဲ႔ တကြ ကြ်န္ေတာ္ ေရးသားျခင္း ျပီးဆုံးသြားပါျပီ။ ေနာက္ေန႔ နက္ျဖန္ဟာ..၀ါဆုိလျပည့္ေန႔ ဓမၼစၾကာအခါေတာ္ေန႔ ျဖစ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ကြ်န္ေတာ္ ေလ့လာမွတ္သား ပုုိ႔စ္တင္ျခင္းျဖင့္ ပူေဇာ္လုိက္ပါတယ္။ အခုလုိ အခ်ီနိဒါန္းမ်ားနဲ႔တကြတရားေတာ္ကုိ ေရးသားျခင္းမွာ..ေသခ်ာအခ်ိန္ယူျပီး ဆရာေတာ္ဘုရားမ်ား၏ တရားေတာ္မ်ားကုိ နာယူမွတ္သားခဲ့ပါတယ္။

မဟာဂႏၶာရုံဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး

မင္းကြန္းဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး

မဟာစည္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး

ခ်မ္းေျမ႔ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး

ဓမၼေစတီဆရာေတာ္ အရွင္ေကာသလႅ စတဲ့..ဆရာေတာ္ဘုရားမ်ား တရားေတာ္မ်ားကုိ နာယူ မွတ္သား..ျပီးေတာ့ ပုိ႔စ္တင္ျဖစ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

ဒီလုိ ပူေဇာ္လုိက္ျခင္းျဖင့္ ကြ်န္ေတာ့္စိတ္ထဲ ဘုရားကုိ ပုိျပီး ပုိျပီး ၾကည္ညိဳစိတ္ေတြ ျဖစ္မိပါတယ္။ ဆရာေတာ္မ်ားကုိ လည္း ပုိ၍ပုိ၍ ၾကည္ညိဳမိပါတယ္။ ဓမၼစၾကာတရားေတာ္ကုိလည္း ဗဟုသုတ သေဘာျဖင့္ ကြ်န္ေတာ္ နားလည္လုိက္ပါတယ္။

၀ါဆုိလျပည့္ေန႔အတြက္ ကြ်န္ေတာ့္ရဲ႕ အေကာင္းဆုံးပူေဇာ္မႈလုိ႕ ကြ်န္ေတာ္ ယုံၾကည္လုိက္ပါတယ္....။

ဆန္းကုိဦး

San Ko Oo

sankooo@gmail.com
This entry was posted on 10:17 PM and is filed under , , , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

0 comments: