(ယခင္ပုိ႔စ္မွ အဆက္)

ဥပကတကၠတြန္း ႏွင့္ ေတြ႔ဆုံျပီးေနာက္…သဗၺညဳျမတ္ဗုဒၶလည္း အစဥ္သျဖင့္ ခရီးေဒသစာရီ ဆက္လက္ ၾကြခ်ီေတာ္မူေလသည္။ ရည္ရြယ္ရာ ဗာရာဏသီျမိဳ႕ မိဂဒါ၀ုန္ေတာအတြင္းသုိ႔ ေရာက္ေလျပီ။ ပဥၥ၀ဂၢီတုိ႔ ရွိေနရာ အရပ္ျဖစ္၏။ ပဥၥ၀ဂၢီငါးပါးတုိ႔လည္း ခပ္လွမ္းလွမ္းမွ ဘုရားကုိယ္ေတာ္ျမတ္ၾကြလာသည္ကုိ ျမင္ေနရေလျပီ။ သုိ႔ရာတြင္ သူတုိ႔အျမင္မွာေတာ့ ရဟန္းၾကီးေဂါတမအျဖစ္ပဲ မွတ္ထင္ေနၾကသည္။ ဘုရားအျဖစ္မွန္း သူတုိ႔ မသိေသးေပ။ ထုိသုိ႔ခပ္လွမ္းလွမ္းမွ ျမင္လ်င္ပဲ သူတုိ႔ ၅ပါး အခ်င္းခ်င္း ကတိက၀တ္ (စည္းကမ္းမ်ား) သတ္မွတ္ၾကေလသည္။ သူတုိ႔၏ ကတိက၀တ္မွာကား..

ငါရွင္တုိ႔ ေဟာဟုိမွာ…ပစၥည္းလာဘ္လာဘေတြ ေပါမ်ားေအာင္ က်င့္ၾကံအားထုတ္ေနေသာ..ကမၼ႒ာန္းအလုပ္မွ ေလွ်ာက်ေလျပီးျဖစ္ေသာ ကမၼ႒ာန္းလူထြက္ၾကီး ရဟန္းေဂါတမ လာေနေလျပီ။
ထုိရဟန္းၾကီးေဂါတမကုိ မရွိခုိးၾကနဲ႔၊ ခရီးဦး မၾကိဳဆုိၾကနဲ႔၊ သပိတ္သကၤန္းကုိ လွမ္းမယူၾကနဲ႔
သုိေပမယ့္ သူထုိင္ခ်င္ရင္ ထုိင္လုိ႔ရေအာင္ ေနရာေလးေတာ့ ထားေပးလုိက္ၾကပါစုိ႔….ဟု..

ခပ္ေစာေစာတည္းက..သူတုိ႔ဘာသာသူတုိ႔ ဣေျႏၵရရ ကတိက၀တ္မ်ား ျပဳထားၾကေလသည္။ ဒီလုိ ကတိက၀တ္ေတြ သတ္မွတ္ေပမယ့္လည္း တကယ္ေတာ့ သူတုိ႔ငါးပါး၏စိတ္ထဲေတာ့ ျမတ္ဗုဒၶအေပၚ ခ်စ္ျခင္း တကယ္ မကင္းႏုိင္ေသးေပ။ အင္တင္တင္ျဖင့္ ဟန္လုပ္ေနၾကျခင္းပင္ျဖစ္၏။

သဗၺညဳျမတ္ဗုဒၶလည္း တလွမ္းျပီးတလွမ္း သူတုိ႔ရွိရာသုိ႔ ခ်ဥ္းကပ္လာေလျပီ။ ထုိသုိ႔ တလွမ္းျပီးတလွမ္း နီးကပ္လာေလေလ..သူတုိ႔ ေဆာက္တည္ထားတဲ့ ကတိက၀တ္ေတြ အလုိလုိေလွ်ာ့က် သြားေလေတာ့၏။ ျမတ္ဗုဒၶ၏ တန္ခုိးေတာ္ပင္ျဖစ္၏။ ျမတ္ဗုဒၶ၏ တန္ခုိးေတာ္ေၾကာင့္ သူတုိ႔ သေဘာတူ သတ္မွတ္ထားေသာ ကတိက၀တ္မ်ား ပ်က္ေလျပီ။

ထုိ႔ေၾကာင့္ ေရွ႕ဆုံးမွ ကုိယ္ေတာ္ကစျပီး ကတိက၀တ္ကုိ ပ်က္ေလျပီ။ ဘယ္လုိမွ ဘယ္လုိ ထၾကြလုိက္မွန္းမသိႏုိင္ေအာင္ဘဲ ျမတ္ဗုဒၶအား..လွမ္းျပီး ခရီးဦး ၾကိဳဆုိေလသည္။
ေရွ႕ဆုံးကုိယ္ေတာ္က..ကတိက၀တ္ပ်က္ေလေတာ့ ေနာက္နားမွကုိယ္ေတာ္တပါးကလည္း ျမတ္ဗုဒၶ၏ သပိတ္သကၤန္းကုိ လွမ္းယူ ၾကိဳဆုိေလျပန္သည္။
ေနာက္တတိယကုိယ္ေတာ္ကလည္း ဟုိကုိယ္ေတာ္မွ သပိတ္သကၤန္းလွမ္းျပီး အရုိအေသျပဳလ်င္ ငါလည္း.အရိုအေသေပးဦးမည္ဆုိျပီး..ေနရာထုိင္ခင္းေပးျပန္ေလသည္။
ေနာက္ စတုတၳကုိယ္ေတာ္သည္လည္း ဘုရားကုိယ္ေတာ္ျမတ္ ေျခေတာ္ေဆးဖုိ႔ရန္ ေျခေဆးေရကုိ သြားခပ္ေလသည္။
ေနာက္ဆုံးကုိယ္ေတာ္တစ္ပါးကလည္း ဘုရားကုိယ္ေတာ္ျမတ္ သုံးစြဲဖုိ႔ရန္ ေျခေဆးအင္ပ်ဥ္ ေျခပြတ္အုိးျခမ္းတုိ႔ကို ယူလာေလ၏။

သူတုိ႔၏ သတ္မွတ္ထားေသာ ကတိက၀တ္မ်ားပ်က္ျပီး… အသီးသီး အရုိအေသ ျပဳၾကေလေတာ့သည္။ ေနရာထုိင္ခင္း၌ ဘုရားကုိယ္ေတာ္ျမတ္ ထုိင္ေတာ္မူျပီးေနာက္ ..ပဥၥ၀ဂၢီတုိ႔က စတင္ စကားေျပာၾကေသာအခါ..

ငါ့ရွင္ ေဂါတမ ကြ်ႏု္ပ္တုိ႔ ဟုိတုန္းက ငါ့ရွင္ကုိ ေရပူေရခ်မ္း ကမ္းလွမ္းျပီးေတာ့ ျပဳစုခဲ့ၾကတယ္ေနာ္၊ ကြ်ႏု္ပ္တုိ႔ ထြက္ခြါသြားေသာအခါ ဘယ္သူကမ်ား ျပဳစုပါသလဲ..ငါ့ရွင္စိတ္ထဲမွာ ဘယ္လုိမ်ားျဖစ္သတုန္းဟု..ေျပာဆုိေမးျမန္းၾက၏။

ထုိ႔သုိ႔ သူတုိ႔ ေျပာဆုိေမးျမန္းစကားအခြန္းတုိင္းမွာ ငါ့ရွင္ေဂါတမ ငါ့ရွင္ေဂါတမဟု အမည္ေတာ္တပ္ျပီး.. ေျပာဆုိၾက၏။ တန္းတူသဖြယ္သေဘာထားျပီး သူႏွယ္ငါ့ႏွယ္ ေျပာဆုိေနၾကျခင္းျဖစ္၏။ သူေတာ္ေကာင္းဘက္မွၾကည့္လ်င္ အင္မတန္ရုိင္းျပေသာ စကားအသုံးအႏႈံးျဖစ္၏။ ထုိအခါ သဗၺညဳျမတ္ဗုဒၶက….


ဘိကၡေ၀ ရဟန္းတုိ႔..ေရွးဘုရားတုိ႔ႏွင့္ အလားတူျဖစ္ေသာ ငါ့ကုိ..ေဂါတမ ေဂါတမ ဆုိျပီး အမည္ရင္းျဖင့္ မသုံးႏႈံးၾကနဲ႔ မေခၚေ၀ၚၾကနဲ႔။ အဂါရ၀ ျဖစ္မယ္။ ငါ့ရွင္လုိ႔လည္း မေျပာၾကနဲ႔။ ရဟန္းတုိ႔ ငါသည္ကား..
အရဟံ - ပူေဇာ္အထူးကုိ ခံထုိက္ေသာ ဘုရားျဖစ္ျပီ။ အရဟံဂုဏ္ေတာ္ရွင္ ျဖစ္ျပီ။
တထာဂေတာ - ေရွးဘုရားတုိ႔ႏွင့္ အလားတူျဖစ္ျပီ။
သမၼာသမၺဳဒၶ - ကုိယ္တုိင္ မွန္စြာသိေသာ ဘုရား ျဖစ္ျပီ။
ရဟန္းတုိ႔ နားစုိက္ေထာင္ၾကကုန္။ ငါဘုရား တရားေဟာမယ္။ ငါဘုရား ဆုံးမတဲ့အတုိင္း သင္ခ်စ္သားတုိ႔ လုိက္နာပါမူကား..အမ်ဳိးေကာင္းသား သင္ခ်စ္သားတုိ႔ လုိလာေတာင္းတအပ္ေသာ အရဟတၱမဂ္ဖုိလ္ကုိ မ်က္ေမွာက္ဘ၀၌ပင္ ေရာက္၍ ရ၍ ျပည့္စုံၾကေပလိမ့္မည္…


ဟု ရဲရဲတင္းတင္း မိန္႔ေတာ္မူေလ၏။
ျမတ္ဗုဒၶက..ထုိသုိ႔ မိန္႔ေတာ္မူေသာ္လည္း ပဥၥ၀ဂၢီတုိ႔က..ဘုရားဟု မယုံၾကည္နု္ိင္ၾကေသးေပ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ အခုလုိ ျပန္လည္ ေလ်ာက္ထားေလသည္။

ငါ့ရွင္ေဂါတမ ဒီေလာက္လည္းပဲ အေျပာမၾကီးပါနဲ႔ဦး…ဟုိတုန္းက..ဥရုေ၀ဠေတာမွာ တရားအားထုတ္စဥ္..အစာ မစားဘဲ ခဲခဲ ယဥ္းယဥ္း တရားအားထုတ္စဥ္ကမွ သဗၺညဳျမတ္ဗုဒၶ မျဖစ္ပါဘဲ..အခု ကမၼ႒ာန္းကေလွ်ာက် တဲ့အခါက်မွ၊ ပစၥည္းလာဘ္လာဘ ေပါမ်ားေအာင္ အားထုတ္တဲ့သူျဖစ္မွ အဘယ္မွာ သဗၺညဳတဥာဏ္ေတာ္ကုိ ရႏိုင္ပါမလဲ၊ အဘယ္မွာ တရားထူး တရားျမတ္တုိ႔ကုိ ရႏုိင္ပါမလဲ
ဟု ျပန္လည္ ေျပာဆုိေလသည္။ သူတုိ႔၏ စိတ္ထဲ ရွိတဲ့အတုိင္း ရုိးရိုးပဲ ေျပာဆုိလုိက္ျခင္းျဖစ္၏။

သူတုိ႔ အခုလုိ ျမတ္ဗုဒၶအေပၚ၌ အထင္အျမင္ ေျပာင္းလဲ သြားျခင္းမွာလည္း အံ့ၾသဖြယ္ပင္ျဖစ္၏။ ဟုိအရင္ ဘုရားအေလာင္းေတာ္ငယ္စဥ္ကတည္းကပင္..သူတုိ႔က..ဘုရားအေလာင္းေတာ္အား ေသခ်ာေပါက္ ျမတ္ဗုဒၶျဖစ္လိမ့္မည္ဟု တြက္ခ်က္ ေျပာထားခဲ့ျပီးျဖစ္၏။ ထုိ္႔ေၾကာင့္လည္း ဘုရားအေလာင္းေတာ္အား ဥရုေ၀ဠေတာမွေန၍ ၾကိဳတင္ ေစာင့္ၾကိဳေနခဲ့ၾကသည္။ ဘုရားအေလာင္းေတာ္ ဒုကၠရစရိယာအက်င့္ကုိ က်င့္ေသာအခါ၌လည္း ၀တ္ၾကီး၀တ္ငယ္ျပဳစုခဲ့ၾကေသး၏။ သုိ႔ေပမယ့္ အေလာင္းေတာ္ ထုိအက်င့္မွ ထြက္ျပီး အစာ အနည္းငယ္ ျပန္လည္စားသုံးေသာအခါ..သူတို႔သည္ ဘုရားအေလာင္းေတာ္အေပၚ ဘုရားျဖစ္မည္ဟုု ယုံၾကည္ခ်က္မထားေတာ့ေပ။ သူတုိ႔ မူလ တြက္ခ်က္ထားေသာ ေဟာေျပာခ်က္ကုိပင္ မယုံၾကည္ၾကေတာ့ပဲ ဘုရားအနီးမွ ထြက္ခြာခဲ့ျခင္းျဖစ္၏။ ထုိသုိ႔ သူတုိ႔ ယုံၾကည္ခ်က္မ်ား ေျပာင္းလဲသြားျခင္းမွာ..သူတုိ႔၏ အျမင္မွား အယူမွားျခင္း၌အေျခခံ၏။ သူတုိ႔ အျမင္မွားကား..ဒုကၠရစရိယအက်င့္အား က်င့္စဥ္မွန္ဟု စြဲလမ္း ယုံၾကည္ထားျခင္းျဖစ္၏။ ထုိအက်င့္ က်င့္မွသာလ်င္ တကယ္ပင္ ဘုရားျဖစ္နုိင္၏ဟု လက္ခံထားေသာ အယူမွားပင္ျဖစ္၏။ ျမတ္ဗုဒၶေဟာေျပာမွသာလ်င္ သူတုိ႔လည္း ထုိအက်င့္ကုိ အတၱကိလမထ အက်င့္မွားမွန္း သိၾကေပလိမ့္မည္။

ထုိသုိ႔ ပဥၥ၀ဂၢီတုိ႔က..ျပန္လည္ေျပာဆုိေသာ စကားအေပၚ.. ျမတ္ဗုဒၶက ျပန္လည္၍ အခုလုိမိန္႔ေတာ္မူသည္။..


ရဟန္းတုိ႔ ေရွးဘုရားတုိ႔ႏွင့္ နည္းတူ လာျခင္းေကာင္းေသာ ငါဘုရားသည္..သင္ခ်စ္သားတုိ႔ ထင္ေနသလုိ..ကမၼ႒ာန္းအလုပ္မွ ေလ်ာက်တဲံ့သူလည္း မဟုတ္ေပဘူး၊ ပစၥည္းေပါမ်ားေအာင္ အားထုတ္ေသာသူလည္း မဟုတ္ဘူး၊
ငါသည္ကား..အရဟံ၊ သမၼာသမၺဳဒၶ၊ တထာဂတ ဂုဏ္ရွင္ စင္စစ္ ဧကန္ ဘုရားျဖစ္၏။ အျမိဳက္နိဗၺာန္ကုိ ငါကုိယ္တုိင္ သိအပ္ျမင္အပ္ခဲ့ျပီ။ ခ်စ္သားတုိ႔ နားစုိက္ေထာင္ၾက၊ ငါဘုရား ဆုံးမမယ္။ တရားေဟာမယ္။ ငါဘုရားေဟာတဲ့အတုိင္း သင္ခ်စ္သားတုိ႔ လုိက္နာၾကလ်င္ သင္ခ်စ္သားတုိ႔ လုိလားေတာင့္တအပ္ေသာ အရဟတၱမဂ္ဖုိလ္ကုိ ပစၥကဘ၀မွာပင္ ရႏုိင္ ေရာက္နုိင္မည္…ဟု..
ျပန္လည္မိန္႔ေတာ္မူေလသည္။


ဒုတိယအၾကိမ္တြင္လည္း ပဥၥ၀ဂၢီတုိ႔က ေရွးကအတုိင္းပင္ အဘယ္မွာ သဗၺညဳျမတ္ဗုဒၶျဖစ္နုိင္ပါမလဲဟု..ျပန္လည္ေျပာဆုိျပန္သည္။
ျမတ္ဗုဒၶကလည္း အထက္ကအတုိုင္း ေရွးစကားအတုိင္းပင္ ျပန္လည္မိန္႔ေတာ္မူ၏။
ထုိ႔ေနာက္ တတိယအၾကိမ္တြင္လည္း ပဥၥ၀ဂၢီတုိ႔က..အရင္လုိ ျပန္လည္ေျပာဆုိေသာအခါ..ျမတ္ဗုဒၶက..


ခ်စ္သားတုိ႔ ငါဘုရား..ယခင္က..သင္တုိ႔ႏွင့္အတူရွိခဲ့စဥ္က...ဤသုိ႔ေသာစကားမ်ဳိးကုိ ေျပာခဲ့ဖူးသလား၊ စဥ္းစားၾကေလာ့၊
သင္ခ်စ္သားတုိ႔ကုိ ငါဘုရားက အထင္ၾကီးေစေအာင္..
ကုိယ္ေယာင္ကုိယ္၀ါေတြမရွိဘဲနဲ႔ ကုိယ္ေယာင္ကုိယ္၀ါေတြ ရေနျပီလုိ႔၊
ငါ့မွာ အာရုံနိမိတ္ေတြ ထင္ေနျပီလုိ႔..စသျဖင့္ အထင္ၾကီးေအာင္ ၀ါၾကြားပလႊား ေျပာခဲ့ဖူးသလား
အဲလုိစကားမ်ား သင္တုိ႔ ဟုိတခ်ိန္က..ငါေျပာခဲ့တာကုိ ၾကားခဲ့ဖူးသလား..


ဟုမိန္႔ေတာ္မူေလသည္။

ထုိအခါက်မွ ပဥၥ၀ဂၢီတုိ႔လည္း ..ဟုတ္တယ္ ေရွးတုန္းက..ဒီလုိ စကားမ်ဳိးေတြ မေျပာခဲ့ဖူးဘူး။..ဟုိတုန္းက..တရားထူးကုိ မေတြ႕ရ မသိရေသးလုိ႔ မေျပာခဲ့တာပဲ ..အခုေျပာတာကေတာ့..တကယ္ကုိ သိျမင္လာလုိ႔ သဗၺညဳဘုရားျဖစ္ျပီလုိ႔ ရဲရဲေတာက္ ေျပာတာပဲ..လုိ႔..ဆင္ျခင္စဥ္းစားမိၾကတယ္။..ထုိ႔သုိ႔ ဆင္ျခင္စဥ္းစားမိေတာ့မွပဲ..ဘုရားေဟာတဲ့ တရားေတာ္အား နာယူဖုိ႔ရန္ စကားမေျပာေတာ့ဘဲ စိတ္ကုိ ေဆာက္တည္ၾကေလသည္။..သူတုိ႔စိတ္ထဲမွာ သစၥာတရားကုိ သိဖုိ႔ရန္သာ သတိျဖင့္ နားစုိက္ေထာင္ၾကေတာ့သည္။ တရားနာရန္ အဂၤါသုံးပါး သူတုိ႔သႏၲန္မွာ ရွိေနၾကသည္။ ထုိအဂၤါသုံးပါးမွာ..


  1. ရုိရုိေသေသ ေနထုိင္ျခင္း
  2. နားစုိက္ေထာင္ျခင္း
  3. ဘုရားကုိယ္ေတာ္ျမတ္ ေဟာမည့္ တရားကုိ သိဖုိ႔ရန္သာ စိတ္ကုိ သတိကပ္ထားျခင္း..တုိ႔ျဖစ္၏။…


ထုိအခ်ိန္က်မွ သုံးေလာကထြဋ္ထား သဗၺညဳျမတ္ဗုဒၶက..တရားဦး ဓမၼစၾကာတရားေတာ္ကုိ စတင္ေဟာေတာ္မူေလသည္။

ေအာက္ပါတရားေတာ္အား နာယူျပီး ေရးသားထားသည္။
ဓမၼစၾကာတရားေတာ္ (mp3) - မင္းကြန္းဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး
This entry was posted on 1:59 AM and is filed under , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

0 comments: