ရွင္ဥပဂုတ္မေထရ္ကုိးကြယ္မႈသည္ မွန္ေနသလား မွားေနသလား ?
ထုိကုိးကြယ္မႈနဲ႕ပက္သက္ျပီး သက္ေသေထာက္စရာ ေတြ႕လုိ႕ ေရးလုိက္ပါတယ္..အရွင္ဧသိက (ေရစၾကိဳ) ေရးေသာ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာ က်မ္းစာျဖစ္ပါသည္။ ထုိက်မ္းစာသည္ ပထမစာေပဆု ရရွိထားပါတယ္လုိ႕ လည္း ေဖာ္ျပထားပါတယ္။ထုိက်မ္းစာ ၏ ဒုတိယပုိင္း အခန္း(၁) “ ေထရ၀ါဒ၌ ေရာေႏွာလာေသာ ကုိးကြယ္မႈမ်ား ” ေခါင္းစဥ္ေအာက္မွ ရွင္ဥပဂုတ္ ကုိးကြယ္မႈ အေၾကာင္းကုိ အခုလုိ ေဖာ္ျပလုိက္ရပါသည္။…
ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာ ကုိးကြယ္မႈမ်ားထဲတြင္ မဟာယာနဂုိဏ္းမွ အယူအဆမ်ားကုိ ေရာေႏွာ လက္ခံေနသည္ကုိ ေတြ႕ရသည္။ ထုိအယူမ်ားအနက္ ရွင္ဥပဂုတ္ကုိးကြယ္မႈလည္း ေရွ႕တန္းက ရွိေနေလသည္။
ရွင္ဥပဂုတ္မေထရ္၏ အတၳဳပၸတ္သည္ မဟာယာနဂုိဏ္းသုံး က်မ္းစာျဖစ္ေသာ ဒိဗ်ာ၀ါနက်မ္းမွ ဖန္တီးေပးလုိက္ေသာ ဇာတ္လမ္း ျဖစ္သည္။ ရွင္ဥပဂုတၱမေထရ္သည္ ဣႏၵဂုတၱ၊ အႆဂုတၱ၊ တိႆနာဂ၊ ဥပဂုတၱတိႆနာဂ၊ အာဂတ္စတယမုနိ ဟူေသာ ဘြဲ႕မည္ အမ်ဳိးမ်ဳိးျဖင့္ ထင္ေပၚေက်ာ္ၾကားသူ ျဖစ္သည္။
ရွင္ဥပဂုတၱမေထရ္ႏွင့္ ပက္သက္၍ ေထရ၀ါဒ ပိဋကတ္ေတာ္ အ႒ကထာတုိ႕၌ မပါရွိေပ။ ထုိမေထရ္အေၾကာင္းကုိ သာသနာႏွစ္ ၈၀၀-ခန္႕က ရွင္မဟာနမ ေရးေသာ မဟာ၀င္၀တၳဳ၌ ေဖာ္ျပခဲ့သည္။ ရွင္မဟာနာမသည္ မဟာယာနက်မ္းစာ ဒိဗ်ာ၀ါနမွ ထုတ္ယူ၍ တင္ျပခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
ထုိမဟာ၀င္က်မ္းလာ စကားကုိ ယူ၍ ျမန္မာက်မ္းျပဳဆရာတုိ႕ကလည္း ေဖာ္ျပခဲ့ၾကျပန္သည္။ မဟာရာဇ၀င္ၾကီး၊ ေလာကပညတၱိက်မ္း၊ ဇိနတၳပကာသနီက်မ္း တုိ႕တြင္ ထုိမေထရ္၏အတၳဳပၸတ္ကုိ ကူးယူထည့္သြင္း ခဲ့ၾကသည္။ ထုိအခါမွ ျမန္မာတုိ႕ စိတ္တြင္ ရွင္ဥပဂုတၱဟူေသာ ဇာတ္လမ္းသစ္ကုိ ရရွိခဲ့ၾကသည္။ အစြမ္းေကာင္းေသာ မေထရ္တစ္ပါးအျဖစ္ ျမန္မာတုိ႕၏ႏႈတ္ဖ်ားတြင္ တြင္က်ယ္လာခဲ့ေလသည္။
ရွင္ဥပဂုတ္မေထရ္သည္ ေတာင္သမုဒၵရာ၌ ေၾကးျပာသာဒ္ျဖင့္ ေနသည္ ဟုလည္းေကာင္း ယေန႕တုိင္ အသက္ရွင္လ်က္ပင္ ရွိေနေသးသည္ ဟုလည္းေကာင္း ၾကံၾကီးစည္ရာ ယုံၾကည္ေနၾကသည္။ ထုိ႕ေၾကာင့္ ျမန္မာတုိ႕သည္ ရွင္ဥပဂုတ္ပုံကုိ ထုလုပ္၍ ေဖာင္ျဖင့္ ေမွ်ာကာ ပူေဇာ္ပြဲမ်ား ျပဳလုပ္ၾကသည္။
ရွင္ဥပဂုတ္သည္ မိုးရြာျခင္း၊ ေရလႊမ္းျခင္း၊ မုိးၾကိဳးပစ္ျခင္း စေသာ အႏၲရာယ္တုိ႕ကုိ ကာကြယ္ေပးႏုိင္မည္ဟုလည္း ယုံၾကည္ၾကသည္။
ခ်ဳပ္၍ ဆုိရလွ်င္ ရွင္ဥပဂုတ္မေထရ္သည္ ေထရ၀ါဒပိဋကတ္ေတာ္လာ ပုဂၢိဳလ္မဟုတ္။ မဟာယာနဂုိဏ္းလာ စာအုပ္ထဲက ကူးထားေသာ ေထရုပၸတၱိသာ ျဖစ္ေပသည္။

(စာမ်က္ႏွာ - ၈၄/ ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာ- ေရစၾကိဳ အရွင္ဧသိက)(ပထမ စာေပဆုရ က်မ္းစာ)

ထုိအထက္ပါ စာသားကုိ ဖတ္ျခင္းျဖင့္ မရွင္းလင္းေသးေသာ သူတုိ႕ သံသယကင္းသင့္ပါျပီ ဟုထင္ပါသည္။
ကြ်န္ေတာ္လည္း ဦးေကာသလႅတရားမနာခင္က ထုိမေထရ္၏ ရုပ္ထုသည္ ဘုရားေစတီမ်ား၌ ပင္ရွိေနေသာေၾကာင့္ ရွိခုိုး ခဲ့ဖူးပါသည္။ ကြ်န္ေတာ္တုိ႕အိမ္ ဘုရားေက်ာင္းေဆာင္မွာပင္ ထုိအရွင္ဥပဂုတ္မေထရ္၏ ရုပ္ထုကုိ ထား၍ကုိးကြယ္ခဲ့မိပါတယ္။ ထုိအခ်ိန္က တရားေကာင္းတရားျမတ္တုိ႕ကုိ မေလ့လာမိေသာေၾကာင့္ အယူမွားခဲ့ပါတယ္။ သုိ႕ေပမဲ့ ဦးေကာသလႅတရားနာျပီးသည္႕ေနာက္တြင္ ထုိမေထရ္၏ရုပ္ထုကုိ ဘုရားေက်ာင္းေဆာင္မွ ဖယ္ခြာ၍ ကုိးကြယ္ျခင္းမျပဳေတာ့ပါ။ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာႏွင့္သက္ဆုိင္ေသာကုိးကြယ္မႈမ်ားသာ အိမ္က ဘုရားေက်ာင္းေဆာင္မွာ ကုိးကြယ္ခဲ့သည္။
အခု အရွင္ဧသိက ၏ က်မ္းကုိ ဖတ္္မိေတာ့ အရွင္ဥပဂုတ္ကုိးကြယ္မႈႏွင့္ပက္သက္ျပီး သံသယျဖစ္သူတုိ႕ ကုိ ျဖန္႕ေ၀ငွရန္ သက္ေသေနာက္တစ္ခု အျဖစ္ ေတြ႕ရတာလုိ႕ အားရမိပါတယ္။
သုိ႕ပါေသာေၾကာင့္ အမွန္အတုိင္း အားမနာတန္း အတိျပဳလက္ခံရမည္ဆုိလွ်င္..ယခုကဲ့သုိ႕ ေဖာ္ျပလုိပါသည္။
shiupagotta1 wrong
Figure: ရွင္ဥပဂုတ္မေထရ္ (Shin Upa Gotta) (ကုိးကြယ္ရန္မလုိ)(no need to worship & not included in Theravada Buddhism)
(ထုိကဲ့သုိ႕ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေဖာ္ျပမႈသည္ ထုိဥပဂုတၱမေထရ္ရုပ္ထုအား အသလြတ္ မုန္းေန၍မဟုတ္ပါ ကုိးကြယ္ေနသူတုိ႕ကုိလည္း ရန္လုိခ်င္၍မဟုတ္ပါ..ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာ မွန္ကန္စြာကုိးကြယ္ေစလုိေသာ စိတ္မွန္ႏွင့္ ေဖာ္ျပပါတယ္)
ေထရ၀ါဒတြင္မပါလွ်င္ ထုိမေထရ္မွာ အမွန္တကယ္မရွိဟု ယူဆႏူိင္ပါတယ္..အဘယ္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ ေထရ၀ါဒသည္သာလွ်င္ ဗုဒၶအဆုံးအမကုိ အတိအက် လုိက္နာခဲ့ေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။
ထုိအရွင္ဥပဂုတ္ကုိ ကုိးကြယ္ေသာ ျမန္မာတုိ႕ ..

အရွင္ေကာသလႅတရားမ်ားကုိ နာၾကည္႕ပါ..ျပီးေတာ့ ယခု ကြ်န္ေတာ္ေပးေသာ အရွင္ဧသိက က်မ္း၏စာမ်က္ႏွာ (၈၄) ကုိလည္း ဖတ္ၾကည့္ဖုိ႕ တုိက္တြန္းအပ္ပါတယ္..

ေဒါင္းလုပ္
ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာ - အရွင္ ဧသိက (ေရစၾကိဳ)
This entry was posted on 9:57 PM and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

1 comments:

On March 11, 2014 at 6:10 PM , minkhaung said...

မာရ္နတ္သင္းပင္းေတြက ဥပဂုတၱအရွင္သူျမတ္ကို ၾကည္ညိဳျခင္း မရွိေလေတာ့ နည္းအမ်ိဳးမ်ိဳး ပံုဟန္အမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ ့ပူးကပ္ျပီး ယံုၾကည္ၾကည္ညိုၾကသူေတြကို အယံုအၾကည္ကင္းမဲ ့ေအာင္ျပဳလုပ္ေဆာင္ေနၾကျခင္းသာျဖစ္တယ္။
အရိယာသူျမတ္ျဖစ္တဲ ့ပုဂၢိဳလ္ေတြကို ဘာမွ မသိ နားမလည္ပဲ ျပစ္မွားေနမိရင္ ကုိယ့္ကုိကိုယ္ ဓမၼ ႏၱရာယ္ျဖစ္မွန္းမသိ ျဖစ္ေနရင္ သံသရာဝန္ေလးစရာ ေကာင္းလွပါတယ္။ ေထရာဝါဒထဲမွာ မွတ္တမ္းမတင္ထားရံု မေတြ ့မိရံု နဲ ့ပဲ ေျပာေနမယ္ဆိုရင္ ေျပာစရာ ရဟ ႏၱာ သိန္းသန္းမက ရွိေတာ့မွာေပါ့ - ေထရာဝါဒ ဆိုတာကလည္း သုတ္ ဝိနည္း အဘိဓမၼာ ဆိုင္ရာတို ့ကိုုသာ အထူးတင္ထားတဲ ့ပိဋကတ္ေတာ္ေတြဆိုတာ မေမ့အပ္ဘူးေလ - ဒါေၾကာင့္ ထင္ရွား မထင္ရွား ပုဂၢိဳလ္တို ့ရဲ ့ေထရုပၸတၱိ အေၾကာင္းအရာေတြကို ပိဋကတ္ေတာ္ တစ္ခုထဲနဲ ့ဘယ္ရွာေတြ ့ႏုိင္ပါ့မလဲ။
အဲဒီလို ေယာင္ယမ္းေရးသားတဲ ့ေဟာေျပာေနတဲ ့ပုဂၢိဳလ္ေတြရဲ ့အက်င့္စရိုက္ကိုၾကည့္တတ္ရင္ ျမင္သာပါတယ္ ဘယ္လို ပုဂၢိဳလ္ ဘယ္လိုလူစားေတြဆိုတာ …..